پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
صفایی بوشهری

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: در کارهای فاخر، اشعار باید محتوای خوب داشته باشد، آهنگ آن مناسب با هدف باشد، مسائل شرعی آن مراعات شده باشد و شعر بر بال آن آهنگ به هدف برسد و این استراتژی یک کار فاخر موسیقیایی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری، در نشست اعضای ستاد برگزاری نخستین جشنواره ملی آواها و نواهای ایثار اظهار داشت: تثبیت، حفظ و ارتقاء سطح آثار دفاع مقدس، اشعار و موسیقی حماسی یکی از کارهای بزرگ است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: شعر، زیباترین شکل ارائه داشته ها و داده های انسان است و وقتی در قالب آهنگین قرار گیرد قطعا این تاثیرگذاری بیشتر خواهد شد.

وی ادامه داد: همیشه از دیرباز آواها و نواهای حماسی و آئینی خیلی موثر بوده و حتی در جنگ های صدر اسلام نیز وجود داشته است؛ شعر اگر با آهنگ مطابق با متن، هدف و فضای کار تولید شود، اثر صدچندانی خواهد داشت.

امام جمعه بوشهر با اشاره به ویژگی های یک کار حماسی فاخر، گفت: در کارهای فاخر، اشعار باید محتوای خوب داشته باشد، آهنگ آن مناسب با هدف باشد، مسائل شرعی آن مراعات شده باشد و شعر بر بال آن آهنگ به هدف برسد و این استراتژی یک کار فاخر موسیقیایی است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری ادامه داد: خوشبختانه بعد از انقلاب کارهای بسیار فاخری صورت گرفته که دقیقا آن وزن و تراز را حفظ کرده و موثر واقع شده است.

وی با اشاره به برگزاری این جشنواره ملی در بوشهر، اظهار کرد: کاری که شما انجام می دهید یک کار ابتکاری است و خوب استانی نیز برای این جشنواره انتخاب شده چون در استان بوشهر از دیرباز بر حوزه شعر و اشعار آئینی، خوب کار شده و می تواند تاثیرگذاری خوبی هم بر استان و هم بر فضای ملی داشته باشد.

یادآور می شود، نخستین جشنواره ملی آواها و نواهای ایثار به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران در دو بخش رقابتی و غیررقابتی در روزهای ۱۲، ۱۳ و ۱۴اسفند ماه به میزبانی استان بوشهر برگزار می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha