جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مجلسی شيخ حسن آل عصفور

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری با حضور در مجلسی(خانه) آیت الله شیخ حسن آل عصفور واقع در بافت تاریخی شهر بوشهر، از نزدیک در جریان روند تعمیرات و مرمت مجلسی این عالم بزرگ بوشهر به عنوان یک اثر تاریخی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری با حضور در مجلسی(خانه) آیت الله شیخ حسن آل عصفور واقع در بافت تاریخی شهر بوشهر، از نزدیک در جریان روند تعمیرات و مرمت مجلسی این عالم بزرگ بوشهر به عنوان یک اثر تاریخی قرار گرفت.

در این بازدید که مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان و نماینده میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوشهر حضور داشت، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر دستورات لازم را جهت تسریع در روند تعمیر و مرمت این بنای تاریخی اتخاذ کرد.

لازم به ذکر است، خانه (آرامگاه) شیخ حسن آل عصفور که به مجلسی مشهور است، خانه ای دو طبقه ای بوده که به عنوان محل سکونت و انجام امور قضایی و اداری وی بوده است. آرامگاه ایشان نیز در همین مکان واقع است. این دو بنا در کوی شنبدی واقع در بافت تاریخی شهر بوشهر قرار دارند.

شیخ حسن آل عصفور از فقهای بنام و از اسلام شناسان بزرگ بوشهر بود که بعد از شهادت پدرش در بحرین به بوشهر مهاجرت کرده و در محله شنبدی به فعالیت های مذهبی و اجتماعی مشغول بود. وی که متولد سال ۱۱۶۹ هـ.ق و از علماء بنام ارجمند در قرن سیزدهم هجری قمری است در سال ۱۲۶۱ قمری بدرود زندگی گفت و در خانه اش به خاک سپرده شد که دارای آرامگاه مشهوری است.

رساله عملیه در طهارت و نماز، مناسک حج، رساله ای در احکام و شرح منظومه پدرش در اصول پنج گانه از تالیفات وی می باشد. همچنین شیخ حسن آل عصفور یکی از واقفین بزرگ بوشهر می باشد که موقوفات آن بیش از ۱۰۰۰ رقبه دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha