جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا (س) در هیئت انصارالمهدی (عج) قم-میرباقری

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: مأموریت روحانیت این است که عبادالله را به دامن أمیرالمؤمنین (ع) برگردانده و از این بساط لهوی که شیطان برپا کرده است، دور نماییم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین میرباقری در جلسه طلاب و فضلای شاهرودی مقیم قم که چهارشنبه شب در قم برگزار شد، اظهار داشت: یکی از طرح هایی که سقیفه در مقابل مکتب اهل بیت (ع) به پا کرد و قرآن به تعبیری طرح و نقشه آنان را حکایت می کند، داستان لهو است؛ این گروه لهو را به پا کرد تا ما را از ولی خدا و مسیر اهل بیت (ع) جدا کند.

وی ابراز داشت: یکی از نام های حضرت محمد (ص)، کلمه «ذکر» است و خداوند در سوره جمعه دستور به تجدید بیعت با ایشان در روزهای جمعه داده است.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی خاطرنشان ساخت: قرآن کریم کسانی همچون قوم یهود را که به دنبال عدم بعثت نبی مکرم اسلام (ص) بودند، همچون حمار دانسته و فرموده است شما چطور می توانید حامل پیام خدا باشید.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: بنابر فرموده قرآن کریم، کار این قوم این است که حضرت را در روز جمعه در نمازجمعه تنها گذاشته و به دنبال بازار و کارهای لهو رفته و در مقابل دعوت حضرت به ذکر و توجه به خدا، شهوات را برانگیخته، اقامه لهو کرده و دعوت به بازار می کنند.  

سخنران این جلسه بیان داشت: در داستان سقیفه هم مردم را دعوت به دنیا کرده تا به فعالیت های لهو بپردازند؛ چراکه هر فعالیتی غیر از ذکر، لهو است؛ چراکه غفلت را به دنبال دارد.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری اظهار داشت: دنیای مدرنیته امروز، ادامه فعالیت های بنی امیه است و بساط لهوی به وسعت تمام دنیا درست کرده اند تا از حقیقت نعمت غفلت شود.

وی ابراز داشت: این افراد، مردم را از أمیرالمؤمنین که نعمت است، جدا کرده و در محیط ولایت شیطان که وادی «بوار» است، وارد نموده اند.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی خاطرنشان ساخت: نقشه شیطان در مقابل امام این است که در مقابل دستگاه امام که دستگاه بندگی است، ایستاده و محیط را تبدیل به محیط لهو و لعب نماید.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: انسان با مراقبت از این فضاهای دنیوی می تواند به راحتی وارد فضای آخرت شده و به بهشت ورود پیدا نماید.

سخنران این جلسه بیان داشت: مطابق با آیات قرآن، دنیایی که شیطان به پا می کند، برای انسان ها جلوه های بسیاری دارد و شکوفه های آن همیشه سبز است؛ اما طولی نمی کشد همین دنیا به خس و خاشاک زیر دست و پا تبدیل خواهد شد و در پایان برای آنان رنج شدید می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری اظهار داشت: شیطان از طفولیت تا کنهسالی برای تمام انسان ها نقشه دارد و بازار لهو و لعب برای او به پا خواهد کرد که بر اساس آیات قرآن، این دنیا، دنیای فریب است و شیطان در آن جولان می دهد.

وی ابراز داشت: امروز بساط تکاثر در عالم پهن است و رنگ و بوی خدا در این جهان پیدا نمی شود؛ امروز تمام رقابت ها بر سر دنیاست و جنگ بر سر همین عالم است.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی خاطرنشان ساخت: امام نعمت است و وادی نعمتی که قرآن به آن اشاره دارد، وادی ولایت است و عصر ظهور، وادی نعیم است که در آن قرار می گیریم.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: سقیفه در مقابل این وادی نعیم، وادی لهو و تکاثر ایجاد کرده و ما را در وادی غفلت وارد نموده است؛ یکی از موانع پیوند ما با امامت هم همین وادی لهو و لعب است.

سخنران این جلسه بیان داشت: یکی از مشکلات امروز انسان ها، برتری جویی است که فساد را به دنبال خواهد داشت و در روایات، بسیار انسان را از این موضوع بر حذر داشته اند.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری اظهار داشت: پرداختن به لهو و لعبی که امروز دنیا با آن سروکار دارد، تنها گذاشتن امام را به دنبال دارد.

وی ابراز داشت: مأموریت ما این است که عبادالله را به دامن أمیرالمؤمنین (ع) برگردانده و از این بساط لهوی که شیطان برپا کرده است، دور نماییم.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی خاطرنشان ساخت: اگر کار شاگردان امام صادق (ع) این موضوع نیست، پس چه کاری می تواند باشد؛ باید در راستای برگرداندن مردم از بساط لهو، لعب و تکاثر به سمت امام تلاش کرد.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: باید پرده را کنار زده و جهنمی که در پشت سر این دنیا وجود دارد را به مردم نشان دهیم.

سخنران این جلسه با اشاره به اینکه روحانیت باید از وادی دنیا عبور کرده و مردم را نیز به سلامت از این وادی عبور دهند، بیان داشت: باید دین خدا را فهمید و آن را به مردم فهمانید؛ این مسئله وظیفه اصلی ماست.

همچنین در این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین کردی، نماینده طلاب شاهرود در مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم نیز ضمن خیرمقدم به ایراد سخن پرداخت و گفت: برگزاری این جلسات ثمرات بسیار خوبی برای طلاب و فضلا داشته و سبب انس و الفت بیشتری خواهد شد.

وی ابراز داشت: از نظرات و پیشنهادات طلاب و فضلا استقبال خواهیم کرد تا بتوانیم برنامه های بهتری داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha