جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نواب

حوزه/ به ضرس قاطع می‌گویم که تا پانصد سال آینده شخصی هم‌چون آیت‌الله خامنه‌ای نخواهیم داشت کما این‌که در هزار سال گذشته هم آیت‌الله خامنه‌ای نداشته‌ایم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب در نشست علمی «انقلاب اسلامی و تقریب مذاهب؛ بررسی دیدگاه‌ها، اقدامات و دستاوردهای تقریبی آیت‌الله خامنه‌ای مد ظله العالی» که در سالن امام موسی صدر دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: نگرانی ما برای ۵۰۰ سال آینده است و به ضرس قاطع می‌گویم که تا پانصد سال آینده شخصی هم‌چون آیت‌الله خامنه‌ای نخواهیم داشت کما این‌که در هزار سال گذشته هم آیت‌الله خامنه‌ای نداشته‌ایم.

وی با بیان این‌که بنده همان فرد ۴۵ سال پیش با همان نگاه‌های تقریبی هستم، گفت: زمانی که حرف زدن از شیعه و سنی کتک خوردن و چوب خوردن داشت، طرفدار وحدت شیعه و سنی بودم.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب تصریح کرد: آیا پانصد سال دیگر مرجع تقلید یا رهبری می‌آید که این‌گونه از عمق جان، اهل‌سنت و تقریب را شناخته باشد؟

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب به نمونه فتوای رهبر انقلاب در زمینه تقریب اشاره کرد و افزود: رهبری می‌فرماید «هر شیعه‌ای پشت سر فرد سنی نماز بخواند، کافی است و اعاده نماز ندارد». البته ما این گلایه را داریم که با وجود این فتاوا، اهل‌سنت پشت سر شیعیان نماز نمی‌خوانند ولی ما پشت سر اهل‌سنت نماز می‌خوانیم.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: وجود آیت‌الله العظمی خامنه‌ای سراسر تقریب است و این شخصیت تقریبی مربوط به بعد از رسیدن به مقام رهبری نیست بلکه از ۱۷ سالگی دنبال تقریب بوده‌اند.

وی بیان داشت: مشکلی در امروز تقریب نیست، بلکه مشکل در پانصد سال آینده است که متفکر و رهبری نیست که یک دهم شناخت آیت‌الله خامنه‌ای را در مورد جریانات تقریبی داشته باشد، لذا باید تأمل کنیم چگونه این تفکر تقریب را گسترده کنیم.

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حسن US ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
    9 8
    ایشان یا علم غیب دارند یا بسیار چاپلوس هستند. در شان خبرگزاری وزین حوزه نیست این تیترها را بزنند.
    • قمی IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۲
      0 0
      علم غیب را که دارند اما اینکه خودش را هم تقریبی می دانند که روزی کتک خوردن داشت باید گفت قبل از ایشان مرحوم آیه الله بروجردی از سردمداران تقریب مذاهب بودند
  • عبدتلله IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
    10 3
    این تذهبون انشاءالله در ۵۰۰ سال آینده قطب عالم امکان را داریم در گذشته هم امام خمینی را داشتیم.رهبر فرزانه انقلاب نائب به حق امام عصر است و شاگرد برجسته ترین شاگرد امام خمینی است
  • کاظمی IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    1 2
    بودجه خوب بوده امسال.
  • محمد IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    2 5
    ایشان نه چاپلوس هستن و نه متملق بلکه حقایق رو می گن
  • حسین ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
    1 0
    کسانی که در بحث تقریب تخصص و اطلاعاتی دارند یقین دارند که مقام معظم رهبری پرچم دار وحدت و تقریب هستن و تمجید از ایشان به معنای نفی دیگران نیست؛ واقعا مقام معظم رهبری تقریب را زنده کردند. خداوند به ایشان طول عمر عنایت فرماید.
  • طلبه IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
    2 1
    فرمایش ایشان تنها در یک صورت درست است که ایشان رهبران جهان اسلام را تا پانصد آینده شناسایی و رصد کرده باشند. چطور میشود ادعا کرد که تا 500 سال آینده چنین است و چنان. تنها میتوان گفت ایم یک حرف حدسی و ظنی است و ایشان هم علم غیب ندارند که انقد محکم و قاطع مدعی هستند. 500 سال آینده یا 510 سال آینده یا 700 سال. این اعداد ناشی از عدم اتقان این نظر است. ان شالله ظهور فرا برسد و مشکلات به دست صاحب اصلی حل بشود.
  • IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
    0 0
    این چه تقریبی است که درصدد غلو مقام رهبری معظم هستند؟ قطعاً جایگزین رهبری مانند رهبری نمیشود لیکن اعتقاد ما این است انشاالله پرچم تقریب را به فضل الهی و به توفیقات جامعه و جهادگران بین المللی در سرتا سر عالم ؛ شخص آیت الله خامنه ی به دست آقا حجت بن الحسن را خواهد داد.
  • رحیم آرام US ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
    0 0
    چاپلوسان سخن‌چین را ز درگه دور دار چاپلوسی خرمن آزادگی را اخگر است