شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
حجت الاسلام و المسلمین مهدی طائب

حوزه/ در سال‌های اخیر، که راه زمینی و مسیر لجستیکی حضور نیروهای مقاومت در سرزمین‌های اشغالی باز شده است، دشمن با به هم زدن عرصه سیاسی عراق و لبنان، به دنبال بستن این مسیر بود که با درایت "حاج قاسم سلیمانی" و «شهید ابومهدی» این فتنه خوابید.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین‌ طائب، در همایش «نقش مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در زمینه‌سازی ظهور»، که به همت مجتمع آموزش عالی فقه برگزار شد، ضمن تبریک سالروز پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی، به اثرگذاری مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در حرکت و سیر رو به ظهور اشاره نمود و اذعان داشت: بیانیه گام دوم انقلاب، یکی از زمینه‌های مهم برای شناخت دیدگاه‌ها و نظام فکری آینده‌نگرانه ایشان است.

وی با بیان این که بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را باید بارها و بارها مطالعه نمود، اظهارداشت: این بیانیه را کسی نگاشته که در جامعیت علم منحصر به فرد است.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ طائب، در ادامه به فرازهایی از سبک زندگی مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)، به ویژه سیر مطالعاتی ایشان و انس با کتاب‌های علمی اشاره نمود و یادآور شد: مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) از استعداد مثال‌زدنی در بازاندیشی و تبیین نظریات علمی اندیشمندان برخوردارند.

وی به فرازهایی از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اشاره نمود و اذعان‌داشت: بیانیه گام دوم انقلاب نشان‌دهنده حرکت مستحکم رو به رشدی است؛ انسان عاقل زمانی که راه می‌رود، تا گام اول تثبیت نشود، گام دوم را برنمی‌دارد؛ از این رو، گام دوم انقلاب نشان‌دهنده تثبیت گام نخست انقلاب است و این مهم عمق ناامیدی دشمن را در شکست انقلاب نشان می‌دهد و از این به بعد می‌کوشد مانع برداشتن گام‌ها توسط انقلاب اسلامی باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ طائب ترسیم هدف روشن را از دیگر رویکردهای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی عنوان کرد و ابراز داشت: زمانی که حرکتی به گام‌ها تقسیم می‌گردد، از معیاری مشخص برخوردار است که این معیار به فاصله مبدأ تا مقصد بستگی دارد.

وی با بیان این که حرکت‌های الهی همیشه خروج از بی‌ارزشی و دستیابی به ارزش است، خاطرنشان کرد: این انقلاب بر آن است تا بشریت را از تاریکی ولایت طاغوت خارج و به سوی نور هدایت نماید؛ از این رو، این بیانیه نشان‌دهنده برداشتن دومین گام در این سیر تعالی‌آفرین است.

سخنران این مراسم به اهداف متعالی انقلاب اسلامی در بیان امام خمینی(ره) اشاره نمود و یادآور شد: معمار کبیر انقلاب اسلامی تصریح می‌کردند: ما در این انقلاب به دنبال آن هستیم که ظهور بقیةالله‌الاعظم(عج) ممکن شود.

وی، در ادامه، موانع ظهور را در عصر جدید مورد توجه قرار داد و اذعان داشت: امنیت جانی صاحب‌الزمان(عج) جزو الزامات شرایط حاکم بر عصر ظهور است که برای زمینه‌سازی ظهور حجة‌الله(عج) مورد توجه قرار می‌گیرد. پیش از ظهور باید موانع امنیت حضور امام(عج) در سرزمین‌های اسلامی برطرف گردد.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ طائب با تأکید بر این که براساس کلام اسلامی، ارسال و تعلیم امام(ع) با خدا و موفقیت امام(ع) در تشکیل حکومت، وابسته به خواست و همیاری است، اظهار داشت: خداوند متعال بقیةالله(عج) را آن قدر در پس غیبت نگه می‌دارد تا نیرویی که بتواند او را همیاری کند، در امت اسلامی تشکیل گردد؛ شعار نابودی اسرائیل که امام خمینی(ره) نهادینه کردند، دقیقاً با هدف زمینه‌سازی ظهور منجی عالم بشریت بیان شده است.

سخنران این مراسم آل‌سعود را قوی‌ترین حامی رژیم صهیونیستی در منطقه دانست و ابراز داشت: براساس اعتراف سیاسیون امریکایی‌، اگر قدرت آل‌سعود در این منطقه افول کند، اسرائیل نابود خواهد شد و اگر اسرائیل از بین برود، ایالات متحده نیز از منطقه اسلامی بیرون رانده خواهد شد.

وی با تأکید بر این که ظهور بقیةالله‌الاعظم(عج) به همه عالم تعلق دارد، خاطرنشان کرد: ملت‌های جهان باید در عین توجه به ظلم‌هایی که در حق انسان‌ها می‌شود، توجه خویش را به تنها عدالت‌گستر هستی معطوف نمایند.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ طائب افزود: مردم دنیا اعم از شیعه و سنی زمانی به حرکت در خواهند آمد که متوجه سیستم ظالمانه حاکم بر دنیا شوند، در این صورت، در اجرای عدالت مهدوی(عج) همراهی خواهند نمود.

وی، در ادامه، ضمن تأکید بر اهمیت وحدت امت اسلامی، با بیان این که همراه‌سازی با آخرین ذخیره الهی، از الزامات عصر کنونی است، خاطرنشان کرد: «حاج قاسم سلیمانی» جلوه حضور مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در صحنه نبرد حق و باطل بود و با تمسک به وحدت اسلامی، شیعه و سنی را برای ظهور منجی عالم بشریت و نبرد نهایی حق و باطل مسلح نمود.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ طائب به رهنمودهای امام خمینی(ره) اشاره نمود که تصریح می‌کردند: «راه قدس از کربلا می‌گذرد.» و اذعان داشت: در سال‌های اخیر، که راه زمینی و مسیر لجستیکی حضور نیروهای مقاومت در سرزمین‌های اشغالی باز شده است، دشمن با به هم زدن عرصه سیاسی عراق و لبنان، به دنبال بستن این مسیر بود که با درایت حاج قاسم سلیمانی و «شهید ابومهدی» این فتنه خوابید. دشمن با طراحی، حتی به دنبال ترور «آیت‌الله‌العظمی سیستانی» به دست مزدوران داخلی بود که با خواباندن این فتنه و فتنه آبان 98 ایران، دشمن با دستپاچگی زایدالوصفی، دست به حرکت وقیحانه ترور شهید سلیمانی زد. شهادت حاج قاسم سلیمانی، خون تازه‎را به رگ‌های انقلاب اسلامی تزریق نمود.

وی به فرازهایی از پیام رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی) برای شهادت حاج قاسم سلیمانی و تأکید ایشان بر خروج امریکا از منطقه اشاره نمود و اذعان داشت: هدف گام دوم انقلاب اسلامی، نزدیکی به اهداف آرمانی است و براساس سنت الهی، هر آینه به هدف نزدیک‌تر شویم، کار سخت‌تر می‌گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha