جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با گرامیداشت ایام الله دهه فجر، به نقش حوزه وروحانیت در پیروزی و تثبیت انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: نهضت عظیم انقلاب اسلامی برخاسته از متن حوزه و جریان روحانیت بوده است.

حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران با گرامیداشت ایام الله دهه فجر، به نقش حوزه وروحانیت در پیروزی و تثبیت انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: نهضت عظیم انقلاب اسلامی برخاسته از متن حوزه و جریان روحانیت بوده است.

وی بابیان این که نهضت انقلاب اسلامی با رهبری روحانیت توانست تحول عظیمی را در منطقه و جهان ایجاد کند، افزود: دشمنان همواره از حضور روحانیت در عرصه ها و صحنه های مختلف انقلاب هراسان و عصبانی بوده اند، چون حضور روحانیت همواره با آگاهی بخشی و روشنگری همراه بوده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که نفوذ فکری و کلامی روحانیت در میان مردم خود یکی از مهم ترین عوامل همراهی مردم با روحانیت در جریان نهضت انقلاب اسلامی بوده است، بیان داشت: اگر این همراهی و وحدت رویه نبود، نهضت انقلاب به نتیجه نمی رسید.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که نقش آفرینی روحانیت تنها به پیروزی نهضت انقلاب ختم نشد، خاطرنشان کرد: روحانیت در جریان تثبیت انقلاب اسلامی نیز نقش محوری را ایفا کرده است.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که حضور روحانیت در همه عرصه ها و صحنه های این انقلاب ملموس و پررنگ بوده است، تصریح کرد: علیرغم این که برخی جریان های معاند تلاش کردند حضور روحانیت در صحنه های مختلف انقلاب را کمرنگ کند، اما با بصیرت و هوشیاری مردم و روحانیت این توطئه خطرناک شکست خورد.

استاد حوزه علمیه مازندران به پیوند عمیق میان مردم و روحانیت در طول تاریخ اشاره کرد و گفت: مردم همواره روحانیت را مأمن و پناهگاهی امن برای بیان مشکلات و گرفتاری های خود دانسته و این پیوند امروز نیز عمیق تر از هر زمان دیگری است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمن با فریبکاری و دروغ پراکنی تلاش می کند زمینه فاصله میان مردم و روحانیت را فراهم کند، خاطرنشان کرد: بصیرت انقلابی ملت ایران این توطئه دشمن را خنثی کرده است.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که امروز نیز برخی جریان های معاند و انحرافی در تلاش هستند حضور روحانیت در عرصه ها و صحنه های مختلف انقلاب را کمرنگ کنند، تصریح کرد: این توطئه و حربه دشمن نیز با هوشیاری و بصیرت مردم و روحانیت شکست خواهد خورد.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha