جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کارگر شورکی

حوزه/مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد از حضور منسجم و خودجوش بانوان حوزوی در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن در مرکز استان و همه شهرستان های استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در یزد، حجت الاسلام و المسلمین کارگر شورکی، در نشست شورای اداری حوزه علمیه خواهران استان یزد با تبریک ایام الله دهه فجر و چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، بر حضور پر شور ملت مؤمن و انقلابی ایران در مراسم راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن تأکید کرد.

وی افزود: اساتید، طلاب و کارکنان حوزه های علمیه خواهران استان، نیز همگام با ملت بزرگ ایران در این راهپیمایی عظیم شرکت خواهند کرد و بار دیگر با آرمان های حضرت امام خمینی (ره) و  مقام معظم رهبری و انقلاب اسلامی، تجدید بیعت خواهند نمود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد تأکید کرد: اینک که ۴۱ سال از بهمن سال ۵۷ می گذرد، انقلاب اسلامی ایران به عنوان الگویی موفق برای کشورهای منطقه و جهان اسلام تبدیل شده است و اکنون زمانی است که به تعبیر مقام معظم رهبری (دامت برکاته) باید خود را نسبت به گذشته قوی تر کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی به عنوان یکی از مسائل مهم کشورگفت: همه باید تلاش کنیم تا حضور آحاد مردم در انتخابات، حضور چشمگیر و حداکثری باشد.

وی تأکید کرد: نکته دوم اینکه سعی کنیم بین نامزدها فرد اصلح را پیدا کنیم و به او رأی دهیم و نیز همچون انتخابات گذشته، نباید از امکانات حوزه های علمیه، له یا علیه کاندیدایی استفاده شود و حوزه ها صرفاً برای ترغیب مردم برای شرکت در انتخابات و بصیرت افزایی آنان قدم بردارند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد در بخش دیگری از این نشست، با اشاره به آیه شریفه« الَّذینَ آمَنُواْ وَ تَطْمَئِنُّ قُلُوبُهُم بِذِکْرِ اللّهِ أَلاَ بِذِکْرِ اللّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوب» بیان کرد: قلب انسان با یاد خداوند آرامش می گیرد و داشتن اضطراب و دلهره نتیجه دوری از یاد خداست.

حجت الاسلام و المسلمین کارگر شورکی، افزود: در آیه ۱۲۴ سوره طه آمده است: « وَ مَنْ أَعْرَضَ عَنْ ذِکْرِی فَإِنَّ لَهُ مَعِیشَةً ضَنْکًا وَ نَحْشُرُهُ یَوْمَ الْقِیَامَةِ أَعْمَی» یعنی کسی که از یاد من اعراض کند، در دنیا معیشت او تنگ خواهد شد و در روز قیامت، او را نابینا محشور می کنم؛ لذا می بینیم که اهمیت یاد و ذکر خدا در حدّی است که هم آثار دنیوی دارد و هم آثار اخروی.

وی تصریح کرد: انسانی که همواره خدا را به یاد داشته باشد، هیچ گاه نگران نخواهد بود و هر چیزی که برایش پیش آید، آن را نیکو و زیبا می بیند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، با اشاره به آثار گوناگون اذکار مختلف، عنوان کرد: هر ذکری اثر خاصی دارد و به عنوان مثال در حدیثی در کتاب شریف بحارالانوار ، جلد ۹۰ ، صفحه ۱۷۳ از رسول اکرم (ص) نقل شده است: « سُبْحَانَ اَللَّهِ خَیْرٌ مِنْ جَبَلِ فِضَّةٍ فِی سَبِیلِ اَللَّهِ وَ اَلْحَمْدُ لِلَّهِ خَیْرٌ مِنْ جَبَلِ ذَهَبٍ فِی سَبِیلِ اَللَّهِ وَ لاَ إِلَهَ إِلاَّ اَللَّهُ خَیْرٌ مِنَ اَلدُّنْیَا وَ مَا فِیهَا یُقَدِّمُهَا اَلرَّجُلُ بَیْنَ یَدَیْهِ وَ اَللَّهُ أَکْبَرُ خَیْرٌ مِنْ عِتْقِ أَلْفِ رَقَبَةٍ فَمَنْ یَقُولُ کُلَّ یَوْمٍ مِائَةَ مَرَّةٍ سُبْحَانَ اَللَّهِ وَاَلْحَمْدُ لِلَّهِ وَ لاَ إِلَهَ إِلاَّ اَللَّهُ وَ اَللَّهُ أَکْبَرُ حَرَّمَ اَللَّهُ جَسَدَهُ عَلَی اَلنَّار »

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی ادامه داد: حضرت محمد مصطفی (ص)در حدیث فوق فرموده اند: هر کس بگوید (سبحان اللّه) بهتر است از مقدار کوهی از طلا که در راه خدا انفاق کند و (الحمد للّه) بهتر است از کوهی نقره که در راه خدا صرف شود و (لا اله الاّ اللّه) بهتر است از دنیا و هر چیزی که در دنیاست که از پیش فرستد آن را مردی نزد خدا و (اللّه اکبر) بهتر است از آزاد کردن هزار بنده. پس کسی که در هر روز صد مرتبه بگوید (سبحان اللّه و الحمد للّه و لا اله الاّ اللّه و اللّه اکبر) خداوند بدن او را بر آتش حرام گرداند.

وی با طرح این موضوع که نماز از مصادیق ذکر خداوند است افزود: یکی از نگرانی های انسان های مؤمن، موضوع مرگ و سفر آخرت است و اگر همه کارهای ما درست باشد ولی نمازمان مورد قبول واقع نگردد، بقیه اعمال ما هم مقبول نخواهد شد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد با اشاره به داستانی از حضرت آیت الله العظمی خوانساری(ره)، گفت: ایشان نقل می کردند که حضرت آیت الله  خوانساری (ره) با وجود این که همه نمازهایشان را در موقع خودش خوانده بودند، ولی به جهت اهمیتی که ایشان برای نماز قائل بودند، تمامی نمازهای عمرشان را یک بار دیگر هم خودشان به صورت قضا به جا آوردند ونیزعلاوه بر این، وصیت نمودند که بعد از رحلتشان، یک بار دیگر هم تمام نمازهایشان را به صورت قضا برایشان به جا بیاورند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha