پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام اسماعیلی نیا

حوزه/ سخنران حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) گفت: اهل بصیرت از تهدید دشمن و زخم‌زبان دوست هراسی ندارند و هیچ‌گاه صحنه را خالی نمی‌کنند چون خداوند مدافع آنان است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام اسماعیلی‌نیا در محفل سخنرانی شبستان امام خمینی(ره) در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر اظهار کرد: داشتن بصیرت برگ‌های زرینی را در دین اسلام به وجود می‌آورد درحالی‌که بی‌بصیرتی صفحات تاریکی را در تاریخ بر جای می‌گذارد.

وی افزود: بدعت‌ها، خانه‌نشینی حضرت علی علیه‌السلام، تضییع حقوق و… همگی به خاطر بی‌بصیرتی خواص روزگار اتفاق می‌افتد.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: اگر کسی اهل جهاد باشد تقوا و بصیرت را به دست خواهد آورد به‌گونه‌ای که چشمش باز و مسیر درست را تشخیص خواهد داد.

حجت الاسلام اسماعیلی نیا تأکید کرد: زمانی که حضرت علی علیه‌السلام مردم را به بینش و بصیرت توصیه می‌کردند عده‌ای مقابل حضرت فریاد «وااسلاماه» سر دادند درحالی‌که حضرت خودشان قرآن ناطق و محور حق و حقیقت بودند.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: داشتن بصیرت مرز و حدود ندارد و هر مسلمانی در هر بلاد اسلامی وظیفه دارد بصیرت کافی داشته باشد چراکه نداشتن بصیرت ایمان انسان را به یغما خواهد برد.

وی در ادامه گفت: تقویت بنیه‌های اعتقادی می‌تواند تکمیل‌کننده بینش و بصیرت انسان شود چراکه عمارها و میثم‌ها و…در سایه همین اعتقاد به این درجه نائل شدند و خداوند نیز یاور آن‌ها بود.

حجت الاسلام اسماعیلی نیا تأکید کرد: اهل بصیرت از تهدید دشمن و زخم‌زبان دوست هراسی ندارند  و هیچ‌گاه صحنه را خالی نمی‌کنند چون خداوند مدافع آنان است.

وی افزود: داشتن بصیرت مختص به مردان نیست بلکه زنان نیز باید بصیرت داشته باشند و بانوان در تاریخ نقش تاثیرگزاری در بصیرت افزایی داشته‌اند.

سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: بصیرت افزایی حضرت زهرا سلام‌الله علیها با ایراد خطبه‌ها، بیانات کوبنده، احتجاجات علیه غاصبین ولایت، فریادهای حق‌طلبانه و…، بصیرت افزایی حضرت ام‌البنین با تربیت فرزندان بصیر در راستای دفاع از حریم ولایت در واقعه کربلا، بصیرت افزایی حضرت معصومه سلام‌الله علیها و حضرت زینب سلام‌الله علیها، همگی نشان‌دهنده نقش بانوان در این مسئله مهم است.

حجت الاسلام اسماعیلی نیا خاطرنشان کرد: بانوان با بصیرت و همیشه در صحنه، می‌توانند جامعه با بصیرت و مردان و فرزندانی انقلابی تربیت نمایند.

وی با اشاره به اهمیت ۲۲ بهمن امسال گفت: مردم با حضور حماسی خود در ۲۲ بهمن امسال، نشان خواهند داد همیشه در صحنه هستند و امسال ۲۲ بهمن مصادف با اربعین سردار دل‌ها است به همین خاطر شکوه حضور مردم عظمت مضاعفی را به وجود خواهد آورد.

حجت الاسلام اسماعیلی نیا در پایان تأکید کرد: بصیرت عامل موفقیت هر مؤمن است که بر پایه بینش صحیح و جهاد علمی و عملی حاصل می‌شود و این وظیفه اصلی ما در زمان فعلی است چراکه دیانت ما عین سیاست ماست.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha