جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام ابراهیم اکبری

حوزه/ پنجمین کارگاه آموزشی پیوندهای آسمانی استان با حضور ۲۰ زوج جوان طلبه در محل مرکز خدمات حوزه های علمیه استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین ابراهیم اکبری مدیر کل مرکز خدمات استان تهران در پنجمین کارگاه آموزشی پیوندهای آسمانی استان که ظهر امروز با حضور ۲۰ زوج جوان طلبه در محل مرکز خدمات حوزه های علمیه استان برگزار شد، با تبریک به مناسبت ایام الله دهه فجر و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و ابراز خرسندی از حضور با نشاط زوج‌های جوان طلبه در برنامه‌های فرهنگی مرکز خدمات، اظهار داشت: دانش‌افزایی طلبه و همسرش در حوزه‌های مختلف مهارت‌های زندگی، ایجاد فضای معنوی و شاد برای خانواده‌ها، تکریم از همسران طلاب و تأکید بر نقش الگویی طلاب و خانواده‌های آنان در مقیاس فردی و اجتماعی، از جمله اهداف برگزاری کارگاه‌های آموزشی پیوندهای آسمانی است.

وی در ادامه به تشریح برنامه‌ها و فعالیت‌های مرکز خدمات حوزه‌های علمیه به‌ویژه برنامه‌های فرهنگی خانواده‌های طلاب پرداخت، و ابراز داشت: هم اکنون بسیاری از خدمات این مرکز در سامانه خدمات الکترونیکی مرکز خدمات(سخا) قابل ارائه است.

مدیر کل مرکز خدمات استان تهرانافزود: به‌منظور جلوگیری از زایل شدن وقت عزیزان طلبه و صرفه‌جویی در هزینه‌ها، سامانه سخا راه‌اندازی شده است و طلاب عزیز می‌توانند از منزل یا مدرسه علمیه با مراجعه به این سامانه، درخواست خود را مطرح یا اطلاعات خود را ویرایش کنند.

وی در پایان مراجعه دائمی طلاب و خانواده‌های محترمشان را به پرتال خبری مرکز خواستار شد و گفت: تمامی اخبار و اطلاعیه‌های مرکز خدمات و تفاهم‌نامه‌های منعقد شده از طریق پرتال خبری اطلاع‌رسانی می‌شود و طلاب و روحانیان عزیز می‌توانند با مراجعه به آن از برنامه‌های مرکز اطلاع حاصل کرده و از این خدمات استفاده کنند.

بر پایه این گزارش؛ کارگاه آموزشی شناخت «مهارت‌های علمی و عاطفی زوجین» و همچنین آموزش «مهارت‌های زندگی» با تدریس حجت الاسلام و المسلمین نادری از استادان مشاور استان در سالن اصلی همایش ویژه زوجین برگزار شد و پیرامون خلقیات و روحیات متفاوت افراد و اهمیت آن در ازدواج و استحکام و محبت خانواده مطالبی را بیان کرد.

همچنین در ادامه؛ خانم دکتر ملک دار از استادان روانشناس حوزه و دانشگاه در کارگاه ویژه خواهران به بیان مطالبی درباره مهارت‌های زندگی و ارتباط با همسر پرداخت.

گفتنی است؛ برپایی ایستگاه بهداشت و سلامت، برگزاری کارگاه آموزش بهداشت و سلامت، برگزاری کلاس مشترک اقتصاد خانواده، کارگاه‌های تخصصی به صورت مشترک و مجزا ویژه خواهران و برادران با موضوع مهارت‌های ارتباطی، کارگاه مشترک با موضوع مشاوره خانه و خانواده و کارگاه سواد رسانه‌ای، و اهدای بسته های فرهنگی به خانوادها ازجمله برنامه‌های این همایش بود. ۳۱۳/۴۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha