پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
زهرا نعمتی - حوزه فارس

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه خواهران غدیریه شیراز، فعالیت های فرهنگی، تبلیغی و قرآنی این مدرسه را تشریح کرد.

زهرا نعمتی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در شیراز، فعالیت های مدرسه علمیه غدیریه را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: یکی از راه های پیشرفت اسلام، مسلط بودن به یک زبان دنیا به ویژه زبان عربی است، از این رو کلاس مکالمه عربی ویژه طلاب خواهر پایه دوم در طول سال برگزار می شود.

وی همچنین به فعالیت های قرآن مدرسه علمیه غدیریه اشاره کرد و افزود: مدرسه علمیه غدیریه هر سال یک شعار را برای آغاز سال تحصیلی انتخاب می کند که رویکرد مدرسه با توجه به شعار همان سال پیش می رود، امسال نیز شعار مدرسه «حوزه حول محور قرآن» است.

مدیر مدرسه علمیه غدیریه شیراز ادامه داد: با توجه به این شعار، کلاس های حفظ قرآن برای طلاب خواهر برگزار می شود و تاکنون ۱۵ نفر از طلاب مدرسه ۱۰ جزء و مابقی از یک تا ۱۰ جزء قرآن کریم را از مهرماه امسال حفظ کرده اند.

وی از برگزاری نشست های سیاسی با عنوان انتخاب اصلح نیز خبر داد و گفت: این نشست های سیاسی هر هفته برای طلاب برگزار می شود که تاکنون ۴ دوره آن برگزار شده است.

نعمتی در ادامه سخنان خود به فعالیت های طلاب مدرسه غدیریه در عرصه تبلیغ اشاره کرد و بیان داشت: ۶۵ نفر از طلاب در مدارس، ادارات و مساجد به فعالیت های تبلیغی مشغول هستند که برخی از آنان به عنوان رئیس صنف ادارات، بانک ها و آرایشگاه های زنانه فعالیت می کنند.

وی با تأکید بر اینکه در عرصه تبلیغ طلاب به دو بخش سازمانی و فراسازمانی تقسیم می شوند، ابراز کرد: طلاب در بخش فراسازمانی با ارگان هایی مانند کمیته امداد، ستاد نماز جمعه، آموزش و پرورش، سپاه فجر استان فارس، راهیان نور و اردوهای جهادی فعالیت می کنند و در بخش سازمانی که مربوط به مدرسه می شود فعالیت های خود را انجام می دهند.

مدیر مدرسه علمیه غدیریه شیراز در پایان با اشاره به برنامه های در ایام الله دهه فجر، افزود: بازدید طلاب و کادر مدرسه از خانواده های شهدای انقلاب، برگزاری جشن دهه فجر و اجرای نمایش در مدرسه شهید بابایی، غبارروبی و زیارت شهدا، شرکت کادر و طلاب در راهپیمایی ۲۲ بهمن، نشست سیاسی و تحلیلی(انقلاب، ولایت و انتخابات)، نشست بصیرت سیاسی جهت شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن، برگزاری مراسم رحلت حضرت ام البنین(س) به عنوان نقش زن در تقویت انقلاب و حضور مبلغان در دبیرستان علوی جهت گفتمان دینی از جمله برنامه های مدرسه علمیه خواهران غدیریه شیراز در این ایام است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha