پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
بازدید  از مسابقات قرآنی

مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: فعالیت ها و برنامه های قرآنی در مدارس حوزه علمیه قزوین باید افزایش یافته و طلابی که در عرصه قرآنی توانمند هستند، سایر طلاب را در این زمینه یاری کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی نیا ضمن بازدید از نحوه برگزاری طرح حفظ مسبحات قرآن کریم که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه امام صادق(ع) برگزار شد، در جمع طلاب شرکت کننده این طرح، گفت: به طور کلی فعالیت ها و برنامه های قرآنی که از اقدامات با ارزش دینی است و این در جای جای استان قزوین مشهود است.

وی بیان کرد: تأکید بنده همواره در جلسات مختلف با قاریان ممتاز ملی و بین المللیِ استان این بوده، قزوین که دارالمؤمنین است باید به عنوان پایتخت قرآنی شناخته شود، قزوین این ظرفیت را دارد و دارای قاریان ممتاز و مطرح بین المللی است.

مدیر حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: طلاب حوزه های علمیه قزوین با ظرفیت و پتانسیل بی نظیری که دارند می توانند این استان را به پایتخت قرآنی ِکشور تبدیل کنند که این افتخار بزرگی برای ما خواهد بود.

وی با تأکید بر ضرورت سطح بندی کلاسهای قرآنی، اظهار کرد: همه طلاب حوزه های علمیه باید یادگیری جدی قرآن کریم در رشته های تجوید، قرائت، صوت و لحن، ترتیل و مفاهیم را در اولویت نخست خود قرار دهند تا مهارت قرآنی آنها ارتقا یابد و برای اینکه در مدت کوتاهی به نیجه مطلوب برسند، باید آموزش هایی متناسب با استعدادها و توانایی های هر یک از طلاب، برای آنها ارائه شود.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا به تأثیر انس با قرآن در زندگی پرداخت و بیان کرد: قرآن کریم که بزرگترین معجزه پیامبراکرم(ص) است و تمام آنچه را که بشر برای هدایت نیاز دارد به طور یکجا در  این کتاب آسمانی ذکر شده است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین ابزار ها در جهت حفظ و تقویت سلامت روحی و روانی انسان، انس با قرآن و بهره گیری از تعالیم و والای آن است.

در پایان حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا تصریح کرد: اگر انسان در زندگی با قرآن انس بگیرد از تلاوت قرآن هم لذت می برد و اینجاست که آیات الهی در زندگی اش اثر می گذارد و در آخرت هم با قرآن محشور می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha