جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اولین دوره مسابقات قرائت و حفظ قرآن کریم حوزه های علمیه تبریز

حوزه/ مراسم تجلیل ۳۰ نفر از ممتازین خانواده طلاب اصفهانی، در مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام سید حسین مومنی، پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از ممتازین قرآنی خانواده طلاب حوزه علمیه اصفهان، اظهار کرد: یکی از مهمترین عواملی که  طبق فرموده اهل بیت(ع) می تواند خانواده ها را در مسیرتعالی و رشد قرار بدهد، قرآن کریم است.

وی بیان کرد: اعتقاد ما این است که قرآن کتاب شفا و هدایت است، در روایتی، معصوم فرموده اند که در آخرالزمان راه نجات از فتنه ها، پناه بردن به کلام الله است.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: ارزش هیچ کتاب آسمانی به اندازه قرآن کریم نیست، چرا که قرآن کریم از لحاظ سندی و متنی دارای اتقانی بی بدیل است، لذا هر چقدرانس ما با کلام الله بیشتر باشد و انس خانواده طلاب با قرآن کریم افزون تر شود، قطعا به سعادت و کمال، بیشتر نزدیک تر می شویم.

حجت الاسلام مومنی عنوان کرد: زندگی و سبک زندگی راستین اسلامیِ امروز یک خانواده طلبه و یک روحانی باید قرآنی باشد، مقدمه انس با قرآن اهتمام به امر قرائت، ترتیل، حفظ و آشنایی با مفاهیم قرآنی است.

وی افزود: همراه با انس با قرآن کریم باید تغییرات لازم را براساس معیارهای قرآنی در زندگی خود پیاده کنیم، براین اساس چند سالی است که در معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان تمرکز و توجه بر انس خانواده ها با قرآن کریم دردستور کار قرار گرفته  است و مسابقات متعدد قرآنی ویژه همسران و فرزندان طلاب برگزار می شود.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد: کاملا برای ما مشهود است که هرساله سطح مسابقات قرآنی خانواده طلاب بالاتر آمده است و خانواده ها در زمینه های قرآنی مختلف پیشرفت کرده اند و خانواده ها رقبت بیشتری به مسابقات قرآنی پیدا کرده  که همگی مقدمه ای برای انس بیشتر با قرآن است.

وی اذعان کرد: تربیت، پرورش و توسعه خانواده های قرآنی اولویت ماست که برگزاری مسابقات قرآنی خانواده طلاب و تجلیل از ممتازین قرآنی خانواده ها اولویت و سیاست اصلی است.

گفتنی است، مراسم تجلیل ۳۰ نفر از ممتازین خانواده طلاب حوزه علمیه اصفهان در مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان برگزار شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha