جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن استان تهران

حوزه/ زمان برگزاری سی و هفتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم به دلیل شرایط بهداشتی کشور به بعد از ماه مبارک رمضان موکول شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، کریم دولتی، رئیس بنیاد مسابقات قرآن کریم با اعلام این خبر گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور از روزهای گذشته نگرانی‌هایی در زمینه برگزاری همایش‌هایی که با حضور تعداد زیادی از مخاطبان برگزار می‌شود وجود داشته است و در این راستا برگزاری مسابقات قرآن که جنبه بین‌المللی دارد و افرادی از سایر کشورها در این مسابقات حضور می‌یابند و همچنین با توجه به تعداد چشمگیر افرادی که چه به عنوان متسابق چه به عنوان مخاطب و برگزارکننده با این رویداد در ارتباط هستند، توجه به نکات لازم برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا امری ضرورت به نظر می‌رسد.

وی افزود: به همین منظور در جلسه ستاد برگزاری مسابقات بین المللی قرآن که در روز شنبه سوم اسفند برگزار شد، مقرر شد که استعلام کتبی از وزارت بهداشت به عنوان مرکز تخصصی اعلام نظر در مورد این موضوع صورت بگیرد تا نسبت به موضوع برگزاری مسابقات و مقدماتی که باید انجام شود، تعیین تکلیف شود.

رئیس بنیاد مسابقات قرآن کریم یادآور شد: با توجه به پاسخ استعلام که سه شنبه ۶ اسفند به سازمان اوقاف و امور خیریه ابلاغ شد در نتیجه مشخص نبودن وضعیت و با توجه به اینکه مسابقات در هفته سوم فروردین برنامه ریزی شده است و به یقین بعضی برنامه ریزی‌ها و فعالیت‌ها باید حتی زودتر از این زمان انجام شود، برگزاری مسابقات به تاریخ دیگری موکول شد.

دولتی عنوان کرد: با در نظر گرفتن محل برگزاری مسابقات قرآن در حرم مطهر امام رضا (ع) که به طور طبیعی از ازدحام فراوانی برخوردار است و حضور شرکت کنندگان که از دیگر کشورها به ایران می‌آیند و عموم مردم که به عنوان مخاطب در مسابقات حضور می‌یابند و با توجه به مشکلاتی که با شیوع ویروس کرونا بوجود آمده، برگزاری مسابقات در ابتدای سال آینده برای دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده مناسب نیست.

وی تصریح کرد: بنابراین مسابقات قرآن بعد از ماه رمضان در تاریخی که پس از کارشناسی و با هماهنگی تمام دست اندرکاران مختلف مشخص خواهد شد، برگزار می‌شود و طی روزهای آینده نیز زمان جدید برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم اطلاع رسانی خواهد شد.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha