جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
معاون پژوهش مدرسه غدیریه

حوزه/ معاون پژوهش مدرسه علمیه غدیریه شیراز به تشریح برنامه های هفته پژوهش و هفته وحدت حوزه و دانشگاه پرداخت.

خدیجه نجفی در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در شیراز، با اشاره به تشریح برنامه های هفته پژوهش و وحدت حوزه و دانشگاه، اظهار کرد: مدرسه علمیه غدیریه شیراز به مناسبت هفته پژوهش و هفته وحدت حوزه و دانشگاه اقدام به برگزاری برنامه هایی از قبیل ژورنال کلاب رابطه باور مثبت و رشد فردی، توزیع بروشور وحدت حوزه و دانشگاه در فضای مجازی، معرفی سایت های دین پژوهی و برگزاری کارگاه طرح نامه نویسی کرده است.

وی اضافه کرد: ویژه برنامه ژورنال طلاب با محوریت مقاله «خوش بینی از منظر قرآن و حضرت علی(ع) در نهج البلاغه» و «رشد فردی از دیدگاه اسلام و روایات» ویژه فعالان پژوهشی و اعضای گروه سیر مطالعاتی در مدرسه علمیه خواهران غدیریه برگزار شده است.

معاون پژوهش مدرسه علمیه خواهران غدیریه تصریح کرد: پژوهشگر موفق کسی است که با به کارگیری عوامل موثر در رشد فردی بتواند ابتدا در بعد معنوی خود را تقویت کند تا به رشد فردی برسد و سپس با تولید محتوای علمی به رشد معنوی، فردی و اجتماعی جامعه ایمانی کمک کند.

وی همچنین در خصوص توزیع بروشور به مناسبت وحدت حوزه و دانشگاه در فضای مجازی خاطرنشان کرد: هرجا دشمن نا امید شد دانشمندان بزرگ ایران اسلامی شربت شهادت نوشیدند از این رو یاد و خاطر علمای بزرگ و معرفی آنان به قشر جوان و فرهیخته در دنیای امروز امری ضروری است، و موجب تقویت روحیه جهادی و خستگی ناپذیر دانشمندان جوان و افزایش انگیزه و هدفمند شدن دانشجویان و طلاب می شود.

محقق حوزه و دانشگاه عنوان کرد: علما و دانشمندان بزرگ اسلامی ایرانی با سلاح علم  پیشگامان عرصه جهاد بودند و به مقابله با دشمن و اندیشه های انحرافی پرداختند تا بسترسازی برای آیندگان در عرصه تولید علم و ترویج فرهنگ دینی شوند.

وی با توجه به هجمه های اطلاعاتی در دنیای امروزی، تهیه و توزیع بروشور، اینفوگرافی،کلیپ های کوتاه را یکی از ابزار انتشار یافته های علمی و معرفی دانشمندان متفکر دانست و گفت: این کار موجب ایجاد انگیزه، تغییر مسیر زندگی و هدفمند کردن علم آموزی می شود.

نجفی همچنین معرفی سایت های دین پژوهشی را یکی دیگر از برنامه های مدرسه علمیه خواهران غدیریه دانست و با اشاره به نگرش بینش و نگاه حضرت امام خامنه ای، گفت: راه اندازی سایت های دین پژوهی، به ویژه پایگاه های مرکز تحقیقاتی نور که به دستور مقام عظمای ولایت راه اندازی شد، بیانگر اهمیت این پایگاه ها و نقش تعیین کننده آنان در تولید و ترویج علوم اسلامی و انسانی است.

وی با اشاره به رسالت  پژوهشگر ان در تولید محتوا و پیشرفت کشور گفت: امروزه آشنایی پژوهشگران با سایت های دین پژوهی و پایگاه های اینترنتی یکی از ضروریات حوزه پژوهش است که باید به آن توجه شود.

معاون پژوهش مدرسه علمیه غدیریه شیراز همچنین به برگزاری کارگاه طرح نامه نویسی اشاره کرد و بیان داشت: پژوهش همانند معماری می ماند، همانطور که معمار بدون نقشه نمی تواندکار خوب ارائه دهد، پژوهشگر هم بدون طرح نامه نمی تواند به تولید محتوای علمی و پرکاربرد بپردازد.

وی گفت: طرح نامه برای پژوهشگر همانند نقشه راه می ماند که یادگیری آن لازم و ضروری است، از این رو هرچه طرح دقیق تر و روشن تر باشد، پژوهشگر راحت تر می داند هدف و  مسیر او چیست و به چه منابعی نیاز دارد و حتی می تواند مدت زمان نوشتن پژوهش خود را تخمین بزند.

نجفی یکی از دلایل ضعف پژوهشگران در تولید محتوا، ضعف در یادگیری طرح نامه نویسی دانست و گفت: پژوهشگر موفقی کسی است  که  طرح نامه نویس خوبی باشد.

وی، طرح نامه نویسی را اساس و پایه یادگیری پژوهش دانست و افزود: باید پژوهش رکن اصلی آموزش باشد و اساتید دروس پژوهش محور باید اهمیت ویژه ای به این موضوع دهند و محققان را در این زمینه تقویت کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha