یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مسابقه کتابخوانی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه غدیریه خواهران شیراز هفته کتابخوانی را بیانگر اهمیت مطالعه در فرهنگ اسلامی دانست و گفت: هرچه میزان مطالعه در کشوری بالا رود، زمینه رشد و پیشرفت آن کشور فراهم می شود و جزء کشورهای پیشرفته و حهان اول محسوب می شود.

زهرا نعمتی در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در شیراز، با اشاره به فرا رسیدن هفته کتابخوانی اظهار داشت: هفته کتاب و کتابخوانی مهمترین فرصت برای مطالعه، رشد و یادگیری در بین مردم، به ویژه قشر جوان (طلاب و دانشجویان) است.

وی ادامه داد: کتاب و کتابخوانی از دیرباز یکی ازمعیارهای شناخت فرهنگ ایران بوده، که بسیار تاثیر گذار و فراموش نشدنی است و امروزه مهمترین سلاح برای پیشرفت در عرصه های مختلف، علمی، فرهنگی، اقتصادی و غیره است.

مدیر مدرسه علمیه غدیریه خواهران شیراز، هفته کتابخوانی را بیانگر اهمیت مطالعه در فرهنگ اسلامی دانست و تصریح کرد: هرچه میزان مطالعه در کشوری بالا رود، زمینه رشد و پیشرفت آن کشور فراهم می شود و جزء کشورهای پیشرفته و حهان اول محسوب می شود.

وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در ۴۰ سال اول و بیانیه گام دوم انقلاب افزود: اگرچه شواهد بیانگر آن است که ایران در زمینه مهندسی، پزشکی و غیره رشدچشمگیری داشته، اما هنوزکتاب وکتابخوانی در ایران جایگاه چندانی ندارد.

نعمتی در پایان افزود: واحد پژوهش مدرسه علمیه غدیریه  در راستای هفته کتاب و کتابخوانی، با هدف نهادینه کردن اهمیت کتاب و کتابخوانی، به برگزاری فراخوان تجلیل از کتابخوان برتر ویژه اساتید و کادر مدارس سراسر استان، مسابقات مدرسه ای اعم از کتابخوانی، اینفوگرافی، دلنوشته، برگزاری ویبینار و نشست استانی و مدرسه ای، میزگرد و کارگاه آموزشی تندخوانی، در فضای مجازی ایتا، سامانه سیما و مدرس می پردازد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha