جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مدیر حوزه خواهران

حوزه/ اگر می خواهیم در جامعه خانواده ها با فرهنگ و منش اهل بیت رشد کنند، نیاز به زنان شایسته ای داریم که دین را خوب بفهمند و به زنان دیگر نیز به خوبی منتقل کنند، چنین خانواده ای محصول تربیت چنین بانوانی است. 

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین بهجت پور در همایش طلیعه حضور ویژه طلاب خواهرجدیدالورود سیستان و بلوچستان که امروز صبح در اردوگاه نرجس خاتون جمکران برگزار شد،در ابتدا با عرض خیر مقدم و خوش آمد گویی به طلاب خواهر جدیدالورود، برای آنان آرزوی پیوندی معنوی و ناگسستنی با اهل بیت(ع) کرد و از آنان خواست که عزم و جدیتی خستگی ناپذیر و خدمتی موثر برای دین داشته باشند. 

حجت الاسلام و المسلمین بهجت پور با اشاره به نرم افزار طلیعه حضور که به همت معاونت فرهنگی حوزه های علمیه خواهران فراهم شده است، اظهار داشت: این نرم افزار کار ماندگاری است که به تدریج و بر اساس تجربه، کامل خواهد شد و طلاب با استفاده از آن، پاسخ بسیاری از ابهامات ذهنشان را می یابند؛ با استفاده از این نرم افزار، راه برای پیمودن مسیر طبیگی با کمترین هزینه فراهم می شود و امیدوارم شما از این فرصت طلایی به خوبی استفاده کنید. 

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور در ادامه افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، مدیریت حوزه های علمیه، مراجع عظام تقلید و به خصوص رهبر معظم انقلاب(دامت برکاته)، سعی فراوانی دارند تا فرصت های ایجاد نشده برای خانم ها که پیش از انقلاب نادیده گرفته شده بود، در اختیار شما قرار بگیرد و از ظرفیت های شما، برای تغییر، تحول، اصلاح امور و ساماندهی به زندگی دینی مردم استفاده شده و اهمیت آن نادیده گرفته نشود زیرا غفلت از این ظرفیت، بسیار آسیب زا است. 

وی با تأکید بر شکل گیری خانواده های مبتنی بر فرهنگ و منش اهل بیت، تصریح کرد: اگر می خواهیم در جامعه خانواده ها با فرهنگ و منش اهل بیت رشد کنند، نیاز به زنان شایسته ای داریم که دین را خوب بفهمند و به زنان دیگر نیز به خوبی منتقل کنند، چنین خانواده ای محصول تربیت چنین بانوانی است. 

وی در ادامه گفت: مادران جامعه باید مهارت های تربیت فرزندان و ساماندهی داخل منازل را به خوبی بدانند و این مهم تنها با داشتن طلبه های خواهر توانا که سرمایه های فرهنگی از دین و مهارت های ترویج و تبلیغ دینی دارند میسر است. 

حجت الاسلام و المسلمین بهجت پور با اشاره به تلاش های دشمنان برای انحراف جوانان ایرانی، اظهار داشت: دشمنان برای انحراف جوانان ما تلاش های زیادی می کنند و جنگی را که راه انداخته اند کتمان نکرده و برای دلسرد شدن مردم از انقلاب تلاش می کنند، در این جنگ نابرابر سرمایه ما برای به میدان آوردن مردم و رسواسازی نقشه های دشمن، شما طلبه های ارزشمند هستنید و بخش زیادی از تداوم انقلاب به تلاش های بستگی دارد. 

مدیر حوزه های علمیه خواهران نقش طلبه های خواهر در آینده را بسیار اثر گذار دانست و گفت: شما طلبه های خواهر در آبادانی  و آینده جمهوری اسلامی ایران نقش انکارناپذیر و اثرگذاری دارید؛ حتی اگر محدوده خدمت رسانی شما کوچک باشد. شما باید خود را برای یک مجاهدت خالصانه آماده کنید و به این نکته توجه داشته باشید که دستگاه دین به نام اشخاص نگاه نمی کند، بلکه به نیت، اخلاص و عزم شما برای خدمت رسانی در محضر حضرت حق توجه می کند. 

استاد حوزه های علمیه در ادامه افزود: راه به سوی خداوند راه سختی نیست، بایستی در هر لحظه از زندگی به یاد حضرت حق باشید، محبت هایش را به یاد بیاورید و از غضب او بترسید و در نهایت حصاهای میان خود و خداوند را کنار بزنید. 

حجت الاسلام و المسلمین بهجت پور، حوزه های علمیه را فرصتی برای قرارگیری در مسیر رسیدن به خداوند دانست و گفت: حوزه های علمیه خواهران فرصتی بزرگ است و دائما با طلاب در مورد راه های رسیدن به خداوند و عرضه آن به دیگران بحث می شود.

وی خطاب به طلبه های خواهر جدیدالورود سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این مسئله که چگونه و چه زمانی به خداوند وصل بشوید و میزان موفقیت شما در این مسیر بستگی به توانایی های شما در دست یابی به حقیقت توحید دارد. مراقب باشید تا مسیر را گم نکنید و اگر نیت ها و دلایل حضورتان در حوزه کافی نیست، در وهله اول آن را اصلاح کرده و سپس رشد بدهید. 

حجت الاسلام و المسلمین بهجت پور در پایان گفت: مطمعن باشید وعده های خداوند در مورد تلاشگران در حوزه دانش محقق می شود و اگر طالب دانش باشید و تنها طلبه دانش نباشید، یعنی همه چیز خود را فدای طلب دانش بکنید تا بتوان شما را طالب دانش خواند، رزق شما در همه ابعاد زندگی تأمین خواهد شد. 

313/32

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha