جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
همایش مکتب مقاومت

حوزه/ آلکساندر گلییویچ دوگین در همایش مکتب مقاومت ارائه جدید از واژه مقاومت بیان داشت: واژه مقاومت یک واژه مهمی است و نباید این واژه را فقط در بحث فلسطین خلاصه کرد بلکه مقاومت یک مبارزه بزرگ از نبرد آخر الزمان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» آلکساندر گلییویچ دوگین دانشمند علم سیاست اهل روسیه با حضور در همایش سه روزه مکتب مقاومت که به همت مدرسه علم و عمل سازمان تبلیغات اسلامی که در مجمتع  فرهنگی نور شهر مقدس کریمه اهل بیت(س) برگزار شد، با بیان مسرت و خوشحالی از اینکه در جمع طلاب و دانشجویان مبلّغ حضور پیدا کرده است اظهار داشت:  ما روس ها و شما ایرانی ها و حزب الله به جنگ علیه یک دشمن مشترک اقدام کرده ایم که می خواهد تمام جهان را از نام خدا و معنویت خارج کند.

وی ادامه داد: چهل روز قبل قهرمان مشترک ما و شما سردار سلیمانی در این جنگ به شهادت رسید و این شهادت فقط برای شما ناراحت کننده نبود بلکه برای ما نیز این ضایعه غم انگیز بود.

گلییویچ دوگین افزود: حاج قاسم برای ما روس ها شخصیت محوری بود و در این مبارزه او مرد بزرگی بود با وجدان و آگاهی بزرگ و مبارزه در خاورمیانه را با دید و بصیرت کافی درک کرده بود.

این فعال سیاسی روس با بیان شخصیت فکری حاج قاسم سلیمانی تاکید کرد: حاج قاسم سلیمانی واقعا شرایط جهان و منطقه را درک کرده بود و معتقد بود که باید تمام مردم جهان بر علیه استکبار جهانی و شیطنت های جهانی آمریکا آگاهی یابند و موارد مبارزه شوند.

دوگن در مورد اتحاد روسیه و ایران اظهار داشت: اتحاد بین ایران و روسیه در واقع اتحاد اسلام و مسیحیت است علیه غرب مدرنیته که جامعه جهانی را بدون معنویت و بدون خداوند تبلیغ میکند مبارزه می کنند و این تفسیر غرب یعنی کشتن روح و فطرت تمام انسان های دنیا است.

وی با تعریفی جدید از واژه مقاومت بیان داشت: واژه مقاومت یک واژه مهمی است و نباید این واژه را فقط در بحث فلسطین و بازگشت فلسطینیان به سرزمینشان خلاصه کرد بلکه مقاومت یک مبارزه بزرگ از نبرد آخر الزمان است.

دوگین ادامه داد: ژنرال سلیمانی به معنای واقعی، مبارزه با استکبار را با اهمیت می دانست و بر این مبارزه بزرگ آگاهی می داد  و در این مسیر با اعتقاد واقعی مبارزه می‌کرد.

این نویسنده روس تاکید کرد: واژه مقاومت مبارزه کوچکی نیست بلکه مبارزه ای بزرگی است که در درون انسان ها باید شکل بگیرد و بر علیه مدرنیته و هژمونی غرب قیام کند.

دوگن افزود: مقاومت شیوه ای است برای فکر کردن برای خدا و در حقیقت جهان سازی در راستای و محوریت خداوند است و با این اوصاف مقاومت ابعاد حیاتی پیدا می کند.

الکساندر دوگن خطاب به حضاران در جلسه تاکید کرد: شما می‌توانید یک مبارز در جنگ علیه غرب باشید همانطور که مبارزان در میدان جنگ این کار را انجام میدهند، لکن کاری که شما ها می توانید انجام دهید آموزش دیدن و آموزش دادن در جهت بیداری انسان ها از درون خودشان است تا بتوانند آمادگی لازم را در جهت مبارزه کسب کنند.

وی ادامه داد: اگر ما در پیروی مذاهب و دستورات مذهبی خود کوتاهی کنیم در واقع به دشمن این اجازه را داده ایم که دشمن بتواند ما را نابود کند و این یک حقیقت است.

این اندیشمند روسی در پایان اظهار داشت: همه ما باید از تنبلی دوری کنیم و در جهت مبارزه با هژمونی و مدرنیته غرب آمادگی های لازم را کسب کنیم و در این راه از خسته نشویم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha