جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام محمدحسین کتابچی

حوزه/امام‌جمعه سلفچگان بابیان این‌که بعضی‌ها به دنبال تحریف مکتب حاج قاسم هستند، گفت: مکتب حاج قاسم، مکتب سازش با ظالم فاسد و دروغ‌گو نیست.

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری حوزه، ، حجت‌الاسلام محمدحسین کتابچی در خطبه‌های نماز جمعه سلفچگان با اشاره به این‌که تقوا و ترس از خدا هشت فایده دارد، اظهار داشت: قلب انسان بیمار و گرفتار کینه، تکبر و حرص می‌شود و درمانش باتقوا و ترس از خدا است.

وی ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن اشاره کرد و ادامه داد: بر اساس برخی از روایات، بانوان نیز درمیان اصحاب ویژه حضرت، حضور چشم‌گیری دارند و این نوید شوق‌انگیز و شعف آوری برای بانوان است تا کمر همت بسته و برای پیوستن به این جمع پربرکت، تمام توان خود را به‌کارگیرند.

امام‌جمعه سلفچگان افزود: زنان همیشه در تاریخ اگرچه به‌واسطه ویژگی‌های خاص خودشان حضور اجتماعی کمتری نسبت به مردان داشته‌اند اما زمانی که حضور پیداکرده‌اند این حضور جریان تاریخ را تحت تأثیر قرار داده‌اند.

وی ادامه داد: در جریان آماده‌سازی ظهور و یاری امام عصر هم زنان باید هم باتربیت فرزندانی که مهدی یاور و مهدی باور باشند که این مهم‌ترین یاری امامشان است.

حجت‌الاسلام کتابچی با اشاره به میلاد حضرت زهرا (س) تأکید کرد: در مورد میلاد این بانوی بزرگ شما نگاه کنید به جریان ولادت حضرت زهرا (س) که فضا به شکلی می‌شود که در سال پنجم بعثت زمانی که نام حضرت بر سر زبان‌ها افتاده و دشمنی‌ها با ایشان به اوج خودش رسیده و حضرت فرزند پسری نداشتند و مشرکین از هر بهانه‌ای برای تخریب پیامبر استفاده می‌کردند فضای توهین به پیامبر را به راه انداختند که مدعی نبوت نسلش منقطع است چراکه فرزند پسر ندارد در چنین فضایی که توجهات نسبت به فرزند پیامبر زیاد شده است و در فرهنگی که داشتن دختر را ننگ می‌دانستند یک‌مرتبه خداوند فرزند دختری را نصیب پیامبر می‌کند و سوره‌ای هم درشان این ولادت نازل می‌شود و خط بطلانی بر تمام تفکرات و برنامه‌های کفار می‌کشد.

وی در ادامه انتخابات مجلس و میان‌دوره‌ای خبرگان رهبری را موردتوجه قرارداد و بیان داشت: عزیزان عرصه انتخابات امتحان بسیار بزرگی است که دو جنبه دارد یکی حضور در انتخابات که اصل است و درباره اهمیت آن برای شما سخن گفتن معنایی ندارد چون قطعاً ابتدای صبح با قصد قربت و با وضو پای صندوق رأی حضور پیدا می‌کنید چراکه خدا به‌سرعت و سبقت در امور خیر سفارش کرده است.

حجت‌الاسلام کتابچی بابیان این‌که جنبه دوم انتخاب اصلح است، ابراز داشت: حداقل شرایط اصلح اعتقاد به انقلاب و انقلابی عمل کردن است و یکی از بهترین الگوهای یک فرد انقلابی شهید سلیمانی است که در مسیر مقابله و مبارزه با دشمنان به شهادت رسید اگرچه بعضی‌ها به دنبال تحریف مکتب حاج قاسم هستند و می‌گویند او درراه دیپلماسی شهید شد یعنی راه او که عمرش وقف جنگ و مقابله مستقیم با دشمنان بود را به دیپلماسی مدنظر خودشان تحریف می‌کنند.

وی تصریح کرد: حاج قاسم الگوی مقاومت بود و ما هم نمایندگانی می‌خواهیم که توان مقاومت داشته باشند، مکتب حاج قاسم مکتب سازش با ظالم فاسد و بدعهد دروغ‌گو نیست و اگر ملت راه حاج قاسم را قبول دارند به دنبال نماینده‌های اهل مقاومت و ایستادگی و البته دیپلماسی عزت مندانه و مقتدر باشند.

حجت‌الاسلام کتابچی در بخش دیگری از صحبت‌های خودش با اشاره به مشکلات بخش تأکید کرد: وظیفه بنده پیگیری مشکلات مردم است البته تا از طریق دوستانه و تذکرات خصوصی قابل‌حل باشد در خطبه‌ها مطرح نمی‌کنیم اما گاهی بعضی از افراد به هیچ صراطی مستقیم نیستند ظاهراً مدیرکل اداره آرد و غله استان از قبیل همین افراد هستند که به نان مردم هم رحم نمی‌کنند.

وی بیان داشت: مدتی است داد مردم ما در قسمت‌هایی از بخش در مورد سهمیه آرد بلند است حتی جلسات متعددی برگزارشده با حضور ایشان تصمیماتی گرفته‌شده خود ایشان هم تأیید کردند اما در عمل به‌صورت جلسه خودشان هم پایبند نیستند.

امام‌جمعه سلفچگان خاطرنشان کرد: با فرماندار محترم هم که صحبت می‌کنیم می‌بینیم ایشان هم از وضعیت خوشنود نیستند اما چرا یک مدیرکل محترم نباید غصه مردم روستا را داشته باشد.

اولین انتخابات، در چهل سال دوم انقلاب اسلامی و گام دوم است و به‌نوعی رزمایش مشارکت سیاسی انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha