پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جشنواره علامه حلی

حوزه/ حجت الاسلام حسینی با اشاره به اینکه برای پیشبرد مطلوب اهداف باید طلاب پژوهشگر به سمت خلق آثار پژوهشی فاخر و کارآمد هدایت شوند و مورد حمایت قرار بگیرند، گفت: طلاب تحقیقات و پژوهش های خود را به سمت نیازهای جهان اسلام معطوف کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی امروز در اختتامیه سومین دوره جشنواره استانی علامه حلی(ره) استان لرستان، در سالن اجتماعات دانشگاه علامه طباطبایی(ره) فرهنگیان استان با تبریک میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و ولادت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره)، گفت: ترویج سبک زندگی فاطمی در ابعاد گوناگون تضمین کننده استحکام و بنیان خانواده است و باید در این راستا طلاب و مبلغان برای تبیین سبک زندگی فاطمی همت خود را بکار گیرند.

وی با اشاره به ضرورت توسعه تحقیق و پژوهش در بین طلاب، بیان داشت: تقویت و گسترش فرهنگ پژوهش و تولید علم متناسب با نیاز جامعه در حوزه های علمیه ضرورتی انکارناپذیر است، از این رو پژوهشگران حوزوی در این راستا با اخلاص و شور و انگیزه تحقیقات و پژوهش های لازم را انجام دهند. 

مدیر حوزه علمیه خواهران  استان لرستان با بیان اینکه یکی از رسالت های مهم جشنواره علامه حلی(ره) توسعه و تعمیق فرهنگ پژوهش در حوزه های علمیه است، خاطرنشان کرد: پرورش، حمایت و راهبری پژوهشگران و طلاب جوان از دیگر اهداف مهم جشنواره های علامه حلی(ره) است. 

حجت الاسلام حسینی با اشاره به اینکه برای پیشبرد مطلوب اهداف باید طلاب پژوهشگر به سمت خلق آثار پژوهشی فاخر و کارآمد هدایت شوند و مورد حمایت قرار بگیرند، گفت: طلاب تحقیقات و پژوهش های خود را به سمت نیازهای جهان اسلام معطوف کنند.

وی با بیان اینکه علوم تولیدی و تحقیقی در حوزه باید دردی از جهان اسلام را دوا کند، افزود: امید می رود طلاب و پژوهشگران حوزوی با شناسایی نیازهای جهان اسلام برای تحقق اهداف دین مبین اسلام در عرصه بین المللی فعالیت های پژوهشی خود را انجام دهند. 

مدیر حوزه علمیه خواهران استان لرستان در پایان بر ضرورت آموزش های پژوهشی در حوزه های علمیه تأکید و خاطرنشان کرد: طلاب و پژوهشگران حوزه برای تحقیق و پژوهش کارآمد و فاخر باید به علوم و آموزش به روز مجهز باشند تا شاهد گسترش فرهنگ پژوهش در بین حوزه های علمیه و پژوهشگران جوان حوزوی باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha