یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله خائفی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

حوزه/ عضو جامعه مدرسین با تاکید بر ضرورت خودشناسی و قدم نهادن در مسیر خوسازی گفت: «انسانها باید با تقویت نور هدایت و تقویت نور الله در قلب و درون خود، قدم در راه سعادت بردارند. همه ما باید سعی کنیم نور الله تعالی را در درون خود تقویت کنیم تا به حضور و شهود نائل آییم.»

به گزارش خبرگزاری حوزه ، آیت الله عبدالله خائفی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در درس خارج فقه خود ، با اشاره به آیه شریفه «ما خلقت الجن و الانس الا لیعبدونِ» گفت: «انسانها و جهان هستی با هدف عبودیت پا به عرصه وجود گذاشتند. عبودیت، بالاترین ارزش ها است؛ حتی بالاتر از رسالت و نبوت و ولایت است. کما اینکه در تشهد نماز هم می‌خوانیم اشهد ان محمدا عبده و رسوله. یعنی ابتدا به عبودیت پیامبر و سپس رسالت و نبوت ایشان شهادت می‌دهیم».

وی تاکید کرد: «قرآن کریم مقاصدی را برای انسانها تعیین فرموده است. مقصد اول قرآن کریم، معرفت وجود و نفس انسان است. یعنی اینکه انسان بداند چه شأنی دارد. بداند که «و لقد کَرَّمنا بنی آدم»  در شان او گفته شده است. بداند که انسان بیهوده به عالم وجود پا ننهاده؛ بلکه برای عبودیت و بندگی الله تعالی پا به عرصه وجود گذاشته است. »

استاد حوزه علمیه در ادامه افزود: «مقصد دوم الله تعالی، معرفت صراط مستقیم است. یعنی صراطی که انسان را به حضور و شهود دعوت می‌کند. انسان باید بداند که در نفس او استعداد فرعون شدن وجود دارد، لکن او باید این استعداد فرعونی شدن را کنار بزند و استعداد موسی بودن و عیسی بودن را در باطن و درون خویش بپروراند.»

آیت الله خائفی در بیان مقصد سوم انسانها گفت: «مقصد سوم الله تعالی و قرآن کریم، تابش نور معرفت در درون انسان است. انسانها باید تابش نور الله و نور سماوات را در درون خود تقویت کنند و ایمان بیاورند که راهی جز راه آخرت ندارند. «الدنیا منزل من منازل السائرین الی الله» کسانی که سیر الی الله می‌کنند، دنیا برایشان منزلی از منازل سیر الی الله تعالی است. «انا لله و انا الیه راجعون»

وی در پایان با تاکید بر ضرورت خودشناسی و قدم نهادن در مسیر خوسازی  گفت: «انسانها باید با تقویت نور هدایت و تقویت نور الله در قلب و درون خود، قدم در راه سعادت بردارند. همه ما باید سعی کنیم نور الله تعالی را در درون خود تقویت کنیم تا به حضور و شهود نائل آییم.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha