جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله غروی

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور گفت: دفاع از ولایت و اهداف والای انقلاب رسالت خطیر طلاب و روحانیت است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، آیت الله سید محمد غروی امروز در مراسم تلبس ۴۰ طلبه لرستانی در بیت نماینده ولی فقیه در لرستان با تبریک ملاد با سعادت حضرت زهرا(ِس) و ولادت حضرت امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه طلاب باید قدر جایگاه و رسالت تبلیغی خود را بدانند، افزود: لباس روحانیت مقدس و ارزشمند است و همواره باید شأن و کرامت این لباس حفظ شود.

وی با اشاره به اینکه طلاب باید با اخلاص و تلاش در راستای کسب معارف تهذیبی برای خودسازی نفس و علوم دینی گام بردارند، ادامه داد: رفتار طلاب و مبلغان باید با تقوا و عزت نفس همراه باشد و همواره این دو مهم را طلاب به خاطر داشته باشند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه رعایت آراستگی ظاهر، خلق نیکو و مردمداری از دیگر ویژگی های طلاب و مبلغان است، خاطرنشان کرد: طلاب باید در همه حال ولایتمداری و دفاع از اهداف والای انقلاب را سر لوحه رسالت تبلیغی خود قرار دهند و همواره وفادار به ارزش های اسلام و نظام باشند.

آیت الله غروی با تأکید بر اینکه طلاب باید با صبر و حوصله رسالت خود را برای گسترش و تعمیق باورهای دینی در جامعه انجام دهند، گفت: طلبه باید با مراعات حال مردم و برخورد عالمانه و آمیخته با تقوا در راستای گسترش معارف دینی اخلاقی به مردم خدمت کند.

وی با اشاره به اینکه اگر لباس روحانیت به تن کردیم وظیفه ما سنگین تر خواهد شد، بیان داشت: طلبه ای که معمم می شود در بین مردم جایگاهی خاص دارد و باید به رسم و رسوم لباس روحانیت پایبند باشد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه در پایان با اشاره به اینکه طلاب باید با خوش خلقی در خانه بین اقوام و جامعه به تبلیغ بپردازند، خاطرنشان کرد: عالمی که عامل باشد بر رفتار دیگران نیز اثر خواهد گذاشت و در راه رسالت خود هم موفق خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمدیان IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
    0 0
    طلاب چه در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس و فتنه 88 و تاکنون همیشه گوش بفرمان ولی امر مسلمین بوده و هستند. و به رسالت خطیر خود عمل کرده اند. نگرانی از برخی آقایان است که خود را در برابر رهبری فرزانه خود را کسی می دانند و برخی فتنه گران و معاندین با ولایت به آنها امید بسته اند.