جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سروستانی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر در آیین گرامیداشت میلاد حضرت زهرا(س)، گفت: ولنگاری فرهنگی آسیب‌ اجتماعی جامعه امروز است که دشمن برای متلاشی کردن سبک زندگی ایرانی اسلامی طراحی کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی در آیین گرامیداشت میلاد حضرت زهرا(س) که در نمازخانه اداره کل تبلیغات اسلامی برگزار شد، در جمع کارکنان مجموعه به تشریح نقش و اهمیت زنان و مادران در پیروزی و تحکیم انقلاب اسلامی پرداخت و این نقش را ارزنده عنوان کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر در ابتدای سخنان خود ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) به تشریح ویژگی‌های آن حضرت پرداخت و اظهار کرد: مشرکان به گمان باطل خود فکر می‌کردند که پیامبر اسلام(ص) دینش بعد از خودش از بین می‌رود، ولی خداوند متعال با نزول سوره مبارکه کوثر، این نوید را به پیامبر داد که شجره طیبه نبوت و امامت از نسل پیامبر از طریق حضرت زهرا(س) امتداد می‌یابد و در حقیقت مشرکان و کافران خودشان ابتر و مقطوع النسل هستند.

وی وجود حضرت زهرا(س) را قوت قلب و مایه آرامش پیامبر (ص) عنوان کرد و افزود: حضرت فاطمه زهرا(س) سیده زنان عالم لقب گرفته و یکی از القاب آن بانوی دو عالم، ام ابیها است و آن حضرت همان کوثری است که خداوند تبارک و تعالی مقدر فرمود که ذریه پاک و مطهر پیامبر اسلام از وجود ایشان باشد.

حجت الاسلام سروستانی با بیان این که نگاه اسلام به زن نگاهی همراه با تکریم است، تأکید کرد: اسلام در خلقت و آفرینش هیچ تفاوتی بین زن و مرد قرار نداده و معتقد است زن تفاوتی با مرد ندارد و تنها عاملی که سبب بالا رفتن ارزش انسان می‌شود، رعایت کردن تقوای الهی است و  نژاد، قبیله و جنسیت هیچ تأثیری در کرامت انسان‌ها ندارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر اضافه کرد: حضرت زهرا(س) در بعد اجتماعی و سیاسی الگوی بارزی برای زنان جامعه اسلامی است و سیده زنان عالم لقب گرفت، چون صفات برجسته و نیکوی او همگی الهی بودند، آن حضرت همسری مهربان، زمان‌شناس و لایق برای امیرمؤمنان حضرت علی(ع) بود و در عین حال شخصیتی بود که با تمام توان از حریم نبوت و ولایت دفاع کرد.

وی ادامه داد: دشمن دنبال شخصیت زن نیست و در بعد سیاسی اجتماعی و عبادی دشمن تلاش می‌کند فرهنگ عفاف و حجاب را از جامعه اسلامی بگیرد. ولنگاری فرهنگی که امروز در جامعه شکل ‌گرفته و رو به افزایش است، از آسیب‌های اجتماعی محسوب می‌شود که غرب برای متلاشی کردن خانواده و سبک زندگی ایرانی اسلامی طراحی کرده است.

حجت‌الاسلام سروستانی ابراز داشت: حضرت فاطمه(س) مادری مهربان و توانمند بود و در عرصه تربیت، فرزندان همچون حضرت امام حسین(ع)، سرور و سالار شهیدان، حضرت امام حسن مجتبی(ع) و حضرت زینب(س) را تربیت کرد که هر کدام در موقعیت خود نقش بسزایی برای احیای سنت نبوی ایفا کردند و این بهترین تربیتی است که می‌تواند الگوی ارزشمندی برای مادران جامعه اسلامی باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با اشاره به میلاد حضرت امام خمینی(ره)، ادامه داد: حضرت امام خمینی(ره) تربیت‌یافته مکتب حضرت زهرا(س) است و ولادت ایشان مصادف شده است با این روز که امام بزرگوار هم در عمل ارادت و عملی کردن سیره خاندان رسالت را سرلوحه کار خود قرار داده و رمز موفقیت این شخصیت الهی در گرو ارادت و تبعیت از سیره اهل بیت پیامبر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha