پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مرند

حوزه/ امام جمعه مرند در مراسم جشن حضرت فاطمه زهرا(س) با بیان این که تداوم نسل حضرت زهرا(س) با فاطمی بودن و فاطمی ماندن محقق می شود، گفت: زنان محور سعادت جامعه و خانواده هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه در تبریز، مراسم جشن حضرت فاطمه زهرا(س) با حضور همسران کادر و اساتید مدرسه علمیه صاحب الزمان(عج) مرند، امروز در حسینیه مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) مرند برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام علی نعمت زاده، امام جمعه مرند گفت: تداوم نسل حضرت زهرا(س) با فاطمی بودن و فاطمی ماندن محقق می شود.

امام جمعه مرند با استناد به حدیث پیامبر اکرم(ص) که فرمودند: «ملعون است زنی که همسر خود را اذیت کند و خوشبخت است زنی که زوجش را اکرام کند و در همه احوال اطاعت کند»، افزود: زنان  محور سعادت جامعه و خانواده هستند.

حجت الاسلام نعمت زاده در ادامه به فرمایش امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: سهم زنان در انقلاب بیشتر از آن است که در لفظ گفته می شود؛ رشد هر ملت و هر انسانی به اندازه سعی و تلاش اوست و در این رشد زنان بیشتر از مردان سهم دارند.

وی ادامه داد: خداوند در وجود زن قدرتی نهاده است که می تواند مرد را بهشتی یا جهنمی کند، بعضی زنان تاب سختی های مردان را دوام نمی آورند و متأسفانه زبان به گله و شکایت باز می کنند و سبب ساز اختلافات می شوند.

امام جمعه مرند در ادامه به کتاب «خون دلی که لعل شد(خاطرات مقام معظم رهبری)» اشاره کرد و گفت: این کتاب در باب حق گذاری به زبان عربی با عنوان(انّما مع الصبر نصرا) بوده و به خاطرات همسرشان و رفتار ایشان پرداخته شده که با شرایط جامعه امروز نمونه اعلای مقاومت و ایثار به شمار می رود و جوانان امروز باید در زندگی به این مسائل توجه وافی و کافی داشته و شاکر داشته های خود باشند و در آرامش و امنیت خانواده و مردم زحمت بکشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha