جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نماینده ولی فقیه در مازندران

حوزه/ نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: در میان حوزه ها، حوزه علمیه خواهران مظلوم‌تر است، در صورتی که نیمی از مردم جامعه را بانوان تشکیل می دهند و باید به تعداد حوزه برادران در کشور، حوزه خواهران داشته باشیم، بانوان طلبه در این سالها نشان داده اند که عشق، علاقه و جدّیتشان در درس، بیشتر از آقایان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی در نشستی با معتمدین حوزه علمیه خواهران مازندران در شهرستان نکا، بیان کرد: بر همه ما لازم و واجب است دین خدا را یاری کنیم(ان تنصرالله ینصرکم) که به دو طریق می توان این کار را انجام داد و یکی از این راه ها جهاد در راه دین است.

وی افزود: زمانی که دین در معرض هجمه و تهاجم فرهنگی قرار بگیرد؛ همه ما باید با جهاد و خون مانند شهید سلیمانی، شهدای دفاع مقدس و غیره، دین خدا و مکتب اهل بیت(ع) را محافظت و یاری کنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران تصریح کرد: امروز هم باید آمادگی لازم را داشته باشیم تا اگر گردن کلفتی مانند ترامپ خواست باز هم دیوانگی کند، همه ما سردار سلیمانی و سرباز اسلام باشیم و وارد میدان نبرد شده و با جهاد، مبارزه و اهداء خون خود، از دین خدا نگهبانی کنیم.

مؤسس مدرسه علمیه ریحانة الرسول(س) نکا گفت: راه دوم یاری رساندن دین، این است که آن را از طریق تعلیم و تعلّم به مردم برسانیم، که جریان یادگیری دین و جریان اجتهاد و تفقه در دین، مهم تر و بزرگتر از جهاد در میدان و خون دادن است که با مداد، جوهر، کاغذ، زبان، بیان و غیره دین را یاری کنیم.(مداد العلماء افضل من دماء الشهدا).

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی ادامه داد: حوزه های علمیه مکان مقدسی است که گروهی از فرزندان ما در آن به تحصیل علوم دینی پرداخته و معارف و احکام دین، تفسیر قرآن، کلام اهل بیت(ع) و غیره را فرا می گیرند و سپس این علوم دینی را به مردم می آموزند؛ از این رو مردم باید جهت یاری دین، فرزندان خود را به حوزه های علمیه برای تحصیل بفرستند تا نیاز جامعه را این شاگردان امام صادق(ع) برطرف کنند.

تبلیغات تحصیل در حوزه علمیه متناسب با نیاز جامعه نیست
نماینده ولی فقیه در استان مازندران تأکید کرد: متاسفانه در حال حاضر تبلیغ و تشویق تحصیل در حوزه های علمیه بسیار کمرنگ است و تمام فضای جامعه پر از تبلیغ جهت تحصیل در دانشگاه ها و علوم تجربی و به خصوص رشته پزشکی شده است؛ پس چه کسی باید دین را آموخته و به دیگران بیاموزد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی اظهار کرد: در میان حوزه ها، حوزه علمیه خواهران مظلوم‌تر است، در صورتی که نیمی از مردم جامعه را بانوان تشکیل می دهند و باید به تعداد حوزه برادران در کشور، حوزه خواهران داشته باشیم، بانوان طلبه در این سالها نشان داده اند که عشق، علاقه و جدّیتشان در درس، بیشتر از آقایان است.

وی بیان کرد: با وجود این که مدرسه علمیه ریحانه الرسول(س) نکا ساختمان و مکان مناسب ندارد، اما موفقیت های خوب و تأثیر بسزائی در سطح این شهرستان از طریق اردوهای جهادی، مشاوره دینی و غیره داشته است؛ اما از شهرستان نکا به دلیل دارا بودن بافت مذهبی و سنتی و خانواده های متدین انتظار می رود که داوطلبان بیشتری برای ورود به حوزه های علمیه داشته باشد.

امام جمعه ساری گفت: نظر به این که در حوزه علمیه خواهران دنیایی از معارف وجود دارد، از این رو شما باید هم دختران خود را تشویق به تحصیل در حوزه های علمیه بکنید و هم وجوهات شرعی و کمک های خود را به این مکان مقدس بدهید، زیرا همه ما فردای قیامت باید پاسخگو باشیم که چگونه دین خدا را یاری کردیم و چه تعداد از فرزندان خود را برای یادگیری دین به حوزه ها فرستاده و در این زمینه چه مقدار کمک مالی کرده ایم.

وی اضافه کرد: اگر مردم وجوهات شرعی خود را به طور کامل به حوزه ها بدهند، دیگر نیاز به خیّرین نیست و نیازهای مالی این اماکن دینی و علمی تأمین می شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران خاطرنشان کرد: نظر به تأثیر بسزای حوزه های علمیه در توسعه و ترویج علوم دین و ارزشهای اسلامی و همچنین اهداف انقلاب اسلامی، تلاش دشمن این است که این اماکن را از طرق مختلف تضعیف کند، از این رو اگر ما حوزه های علمیه را کمک نکنیم، در حقیقت به دشمن در جهت رسیدن به اهدافش کمک کرده ایم.

انتهای پیام۳۱۳/۴۸

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha