جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام رمضانی

حوزه/ معلم به کسی می‌گویند که از نور و علم الهی برخوردار باشد، حضرت زهرا(س) معلم بود به گونه‌ای که خیلی از افراد پای درس آن حضرت می‌نشستند، سوالات زیادی مطرح می‌کردند و حضرت زهرا(س) با حوصله به تمام سوالات پاسخ‌های دقیق می‌دادند.

به گزارش خبرگزاری حوزه حجت الاسلام والمسلمین رضا رمضانی گیلانی در مراسم جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) که در آستان مقدس امامزاده جمال‌الدین(ع) برگزار شد با بیان اینکه یکی از وجوه تمایزو امتیاز قرآن دفاع از حقوق زنان است اظهار کرد: در طول تاریخ نسبت به زن بی مهری شده ولی اسلام و قرآن این چنین نبوده‌اند.
وی افزود: طرفداران فمنیسم با این تلقی و ادعا که زنان فرو دست هستند و باید فرادست شوند، جنبشی را آغاز کردند و بنا داشتند از حقوق زنان دفاع کنند اما نتیجه این جنبش استفاده ابزاری از زنان در غرب شده است.
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در ادامه به جایگاه و ویژگی‌های حضرت زهرا(س) اشاره و خاطرنشان کرد: این بانوی بزرگوار به معنای دقیق کلمه معلم و مربی برای مردمان عصر و زمان خویش و تمام دوره‌های بعد از خود هستند.
وی ادامه داد: معلم به کسی می‌گویند که از نور و علم الهی برخوردار باشد، حضرت زهرا(س) معلم بود به گونه‌ای که خیلی از افراد پای درس آن حضرت می‌نشستند، سوالات زیادی مطرح می‌کردند و حضرت زهرا(س) با حوصله به تمام سوالات پاسخ‌های دقیق می‌دادند.
حجت الاسلام والمسلمین رمضانی گیلانی درباره ویژگی‌های گفتمان حضرت امام(ره) به مسئله عقلانیت پرداخت و گفت: امام راحل(ره) عقلانیت، معنویت، عدالت و مقاومت را به ما یاد داد اموری که امروزه دنیا تشنه آن است بنابراین گفتمان انقلاب اسلامی می‌تواند جهان را نجات دهد.
نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خودد به شهادت سردار سلیمانی اشاره کرد و افزود: سردار دل‌ها، شهید حاج قاسم سلیمانی پدیده و شخصتی بی نظیر بود، آن شهید صاحب مکتب شده و در مورد او باید بیشتر مطالعه شود.

وی ادامه داد: بر اساس گفته‌های وصی سردار سلیمانی، ادبیات آن شهید، ادبیات فرماندهی نبود ادبیات بندگی بود، از سوی دیگر صدها جزوه در مسائل مختلف نوشته که به زودی منتشر خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمین رمضانی گیلانی خاطرنشان کرد: به برکت خون سردار سلیمانی که تربیت یافته مکتب امام خمینی(ره) بود فصل جدیدی از مقاومت در عرصه بین‌المللی به وجود آمده است.

313/32

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha