پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
قرار 11

حوزه/ همزمان با اولین دقایق برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، مردم انقلابی استان یزد در سراسر این دیار از شهر گرفته تا روستاها پای صندوق های رأی حضور یافتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، جشن ملی انتخابات که در اولین دقایق برگزاری با حضور رهبر معظم انقلاب پای صندوق رأی در تهران آغاز شد، در سراسر استان یزد مردم استان هم همگام با رهبر خود پای صندوق های رأی حاضر شدند و تصاویر زنده صدا و سیما از شهر یزد و از اقصی نقاط استان یزد حاکی از صف های طویل برای رأی دادن است.

۷۷۲ شعبه اخذ رأی در استان مشخص شده است که از این تعداد ۱۷۲ شعبه سیار و ۶۰۰ شعبه ثابت است و بر اساس آخرین آمار  رسمی، ۴۱۵ هزار و ۵۵ نفر در شهرستان یزد واجد شرایط رأی دادن هستند.

در شهرستان یزد هفت هزار نفر عوامل اجرایی، نظارت، بازرسی، انتظامی، ستادی و سایرین در امر انتخابات دخیل بوده که از مدت‌ها پیش براساس فرآیند زمان بندی انتخابات کار خود را آغاز کرده‌اند , فرمانداری شهرستان یزد به عنوان مرکز حوزه انتخابیه یزد، اشکذر و بخش ندوشن با برنامه‌ریزی دقیق آمادگی کامل برای برگزاری انتخاباتی قانونی و مشارکت حداکثری مردم را دارد.

در شهرستان یزد شامل شهر یزد، بخش زارچ و بخش مرکزی ۳۲۴ شعبه اخذ رأی پیش بینی شده که از این تعداد ۳۰۶ شعبه ثابت  و ۱۸ شعبه سیار است که از این تعداد ۳۵ شعبه ویژه خواهران است و در یزد به عنوان حوزه فرعی انتخابات اقلیت‌های زرتشتی ۴ شعبه نیز برای اخذ رأی این قشر پیش بینی شده است.

این گزارش می افزاید: با توجه به اینکه در این دوره دستگاه‌های جدید احراز هویت که مورد تأیید هیأت‌های اجرایی و نظارت و شورای نگهبان است، در همه شعبه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد تا احیانا از رای تکراری و هر گونه تخلف احتمالی پیشگیری شود.

بیش از ۷۰۰ هزار نفر در استان یزد واجد رأی دادن هستند

 پس از انصراف جمعی از نامزدهای انتخابات در روزهای گذشته، ۱۱۲ نفر برای رسیدن به مجلس شورای اسلامی رقابت می‌کنند که بر این اساس، ۶۵ نفر در حوزه انتخابیه یزد و اشکذر، ۲۰ نفر در حوزه انتخابیه مهریز، ابرکوه، بافق، بهاباد و خاتم، ۱۶ نفر در حوزه انتخابیه تفت و میبد و ۱۱ نفر هم در حوزه انتخابیه اردکان به رقابت می‌پردازند.

 ناظران در روز انتخابات بر شعب اخذ رای در استان یزد نظارت خواهند داشت و واجدین شرایط شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان را ۷۲۲ هزار و ۵۵۷ نفر اعلام‌شده است که از این تعداد ۳۷۰ هزار و ۴۸۹ نفر ‌را مردان و ۳۵۲ هزار و ۶۸ نفر را زنان تشکیل می‌دهند.

آمار واجدین به تفکیک شهرستان‌های استان در شهرستان ابرکوه ۳۴ هزار و ۶۵۵ ‌نفر، اردکان ۶۱ ‌هزار و ۴۴۵ نفر، اشکذر ۲۱ هزار و ۱۳۳ نفر، بافق ۳۰ هزار و ۸۲۷ نفر، بهاباد ‌١٠ هزار و ۹۷۷ نفر، شهرستان تفت ۳۰ هزار و ۶۸ نفر، خاتم ۲۳ هزار و ۵۸۷ نفر، مهریز ۳۳ هزار و ۱۴۹ نفر،‌ میبد ۶۱ هزار و ۶۶۲ نفر و شهرستان یزد ۴۱۵ هزار و ۵۵ نفر است.

آمار رأی اولی‌های استان یزد ۳۹ ‌هزار و ۹۱۶ نفر است که از این تعداد ۲۰ هزار و ۴۱۹ نفر دختر و ۱۹ هزار و ۴۹۷ نفر پسر هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha