جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ خطبای جمعه لبنان برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی را اقدام دموکراسی دانستند و اشاره کردند: مشارکت در انتخابات سیلی بر صورت بد خواهان ایران است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، خطبای جمعه لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرده و گفتند: : این انتخابات نشانگر پویایی سیاسی و قانونی جمهوری اسلامی ایران و بیانگر آگاهی و مسئولیت پذیری ملت ایران است که با صلابت در برابر محاصره و تحریم ها ایستادند.

سید فضل الله: قدرت های سیاسی به مسئولیت خود در کمک به دولت عمل کنند

حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت در خطبه نماز جمعه به افزایش میزان فقر و بیکاری، بسته شدن مراکز تجاری، صنعتی، رستوران ها و فندق ها، افزایش قیمت ها و ناتوانی دولت در پرداخت دیون اشاره کرد و گفت: کمک هایی که کشور در انتظار آن است، زیر فشار های آمریکا قرار دارد و آن مشروط به شروطی است که اصلاحات ضروری در ساختار داخلی لبنان را در نظر نمی گیرد  و حاکمیت و تصمیم سیاسی و اقتصادی آن را نقض می کند، لذا لبنانی هایی که دلسوز آزادی کشور و استقلال آن هستند، باید در این زمینه همکاری کنند.

وی دولت را به استفاده از تمامی ابزارها برای نجات کشور بدون تحمیل شرایطی که حاکمیت، سیاست، اقتصاد، امنیت و معیشت شهروندان را نقض کند، دعوت کرد و از قدرت های سیاسی خواست به مسئولیت خود در کمک به دولت در عمل به وظیفه خود عمل کند؛ چراکه اگر وضعیت کنونی ادامه داشته باشد، پیامد های آن تنها گریبانگیر دولت نمی شود، بلکه همه کشور را در بر می گیرد.

سید فضل الله با موضع گیری آمریکا مبنی بر اینکه اگر بازاداشت مزدوری که مرتکب جنایت علیه زندانیان لبنان شده ادامه یابد، تحریم های جدی علیه لبنان تحمیل می کند را رد کرد و آن را نقض حاکمیت لبنان و توهین به ملت آن دانست.

امام جمعه بیروت در خصوص فلسطین اشغالی گفت: رژیم اشغالگر صهیونیستی طرح شهرک سازی خود را در قلب قدس از سر گرفته است و تلاش می کند این شهر مقدس را نابود و یهودی کند و باقی مانده آن را مصادره نماید.

وی حرکت رژیم صهیونیستی در این مسیر را نتیجه سکوت کشور های عربی و اسلامی و گسترش دایره عادی سازی روابط با دشمن دانست.

سید فضل الله نسبت به خطر حوادث جاری سوریه که هدف از آن جلوگیری از تحقق استقرار، وحدت و رهایی ملت از رنج های مستمر است، هشدار داد و گفت: وقت آن رسیده است که سوریه از طریق تفاهم سیاسی به استقرار داخلی دست یابد و این مسئله تنها از طریق تقویت وحدت داخلی و منع بر هم زنندگان امنیت امکان پذیر است.

شیخ دعموش: لبنان باید با هشدارهای آمریکا در خصوص دریافت کمک از ایران، مخالفت کند

شیخ علی دعموش نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله در خطبه نماز جمعه با بیان اینکه بحران اقتصادی و مالی سخت است و افق راه حل بسته نیست و راه حل هایی وجود دارد، گفت: این مسئله نیازمند اراده سیاسی، تصمیمات و اقدامات جدّی است.

وی افزود: همگی امروز باید با دولتی که فعالیت ها و تلاش های خود را در جهت پیگیری پرونده های ضروری به ویژه پرونده مالی به کار گرفته، همکاری کنند؛ چرا که دولت تمامی تلاش خود را برای یافتن راه حل برای مسائل مالی، نقدی و اقتصادی و حل بحران دیون و سپرده گذاران کرده است.

عضو ارشد حزب الله با اشاره به اینکه لبنان باید تمامی فرصت ها و کمک هایی که دوستان و برادران ارائه می دهند را بپذیرد، گفت: نباید این کمک ها مشروط باشد و کشور را بدهکار یا تحت قیمومیت قرار دهد.

وی از ملت و دولت لبنان خواست به شدت با هشدار های آمریکا در خصوص کمک ایران به لبنان مخالفت کنند و در برابر تلاش های سوء استفاده گرانه آمریکا برای قرار دادن لبنان تحت قیمومیت خود، تسلیم نشوند.

شیخ خطیب: انتخابات نشانگر پویایی سیاسی و قانونی جمهوری اسلامی ایران است

شیخ علی خطیب نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در خطبه های نماز جمعه لبنان برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی را تبریک گفت و اشاره کرد: این انتخابات نشانگر پویایی سیاسی و قانونی جمهوری اسلامی ایران و بیانگر آگاهی و مسئولیت پذیری ملت ایران است که با صلابت در برابر محاصره و تحریم ها ایستادند.

وی افزود: رهبری ایران برای امنیت، استقرار و آزادی ایران بسیار دل می سوزاند و تلاش می کند و این انتخابات تمامی افترا ها و توطئه های قدرت های استکباری را بی نتیجه می گذارد.

شیخ خطیب در بخش دیگر خطبه از سیاستمداران خواست در حل بحران های داخلی که لبنان از آن رنج می برد، روحیه مسئولیت پذیری داشته باشند.

وی ادامه داد: این درست نیست که شهروندان رنج کشیده و فقیر هزینه فساد سیاسی، اقتصادی و اداری را بپردازند و اکثریت آنان امروز در ارزاق و استقرار معیشتی مورد تهدید هستند.

نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان دولت جدید را به بازگرداندن اموال به غارت رفته دعوت کرد و خواستار اعطای فرصت به دولت جدید برای اجرای برنامه اصلاحات و بند های بیانیه وزارتی شد و نسبت به اختلافات طرفینی هشدار داد.

شیخ خطیب از دستاورد بزرگ ارتش سوریه و هم پیمانان آن در آزادی شمال سوریه از دست گروهک های تروریستی و بازگشت امنیت و استقرار به آن مناطق را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که دولت سوریه حاکمیت کامل خود را به دست آورد.

شیخ یاسین: مشارکت در انتخابات سیلی بر صورت بد خواهان ایران است

شیخ علی یاسین رئیس نشست علمای صور در خطبه نماز جمعه از موضع گیری برخی طرف ها که بیانگر تمسک آنان به پروژه های سیاسی شخصی است، ابراز تعجب کرد و از همگی خواست در جهت منافع ملی تلاش کنند.

وی از دولت جدید خواست به منافع گروه های سیاسی خاص توجه نکند و برای مجازات فاسدان و غارتگران اموال عمومی گام های عملی بردارد و در خصوص هر اقدامی که انجام می دهد، توضیح دهد و شفاف سازی کند.

شیخ یاسین از ملت های عربی و اسلامی خواست برای توقف یهودی سازی فلسطین به ویژه قدس تلاش کند.

وی برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی را اقدام دموکراسی دانست و آن را به ملت ایران تبریک گفت و اشاره کرد: مشارکت در انتخابات سیلی بر صورت بد خواهان ایران است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha