جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
رضوانی

حوزه/ ​​​​​​​امام جمعه بویین زهرا گفت: ماه رجب فرصتی از جانب پروردگار برای توبه است و با استغفار در این ماه، انسان می‌تواند اجر و پاداش ۱۰۰ شهید را به دست آورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام اسدالله رضوانی صبح امروز در جلسه ستاد شئونات مذهبی که در دفتر امام جمعه این شهر برگزار شد، ضمن تبریک ماه پرفضیلت رجب، گفت: ماه رجب از این جهت ارزش والایی در میان مسلمین دارد که ماه مغفرت و آمرزش گناهان و به فرموده پیامبر اکرم(ص) ماه استغفار امت اسلامی است.

امام جمعه بویین زهرا با اشاره به اینکه گناه آفت است و باقی ماندن آثار گناه در وجود انسان مانع توبه می‌شود، افزود: ماه رجب فرصتی از جانب پروردگار برای توبه است و دعوت خدا در این ماه، ویژه است و با استغفار در ماه رجب انسان می‌تواند اجر و پاداش ۱۰۰ شهید را به دست آورد.

وی ادامه داد: اگر کسی بتواند موتور محرک خود را در این ماه با توسل به دعا و نیایش روشن کند، سپس در ماه مبارک شعبان با وساطت اهل بیت(ع) آماده اوج گیری به ملکوت شود، در ماه مبارک رمضان بهترین درک را از لیالی قدر خواهد داشت.

حجت الاسلام رضوانی تصریح کرد: در روایات دینی تأکیدات بسیاری برای این ماه وجود دارد و همچنین اعمال خاصی برای رجب ذکر شده، که همه این‌ها نشان از جایگاه خاص این ماه دارد و  برکاتی که در ماه رمضان نصیب ما می‌شود، شروع آن از ماه رجب است و این ماه مقدمه ای برای ورود به ماه‌های شعبان و رمضان است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha