جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بختیاری

حوزه/ دولت باید با فوریت قم را که کانون اصلی ویروس کروناست مورد حمایت قرار دهد و اقدامات خود را در این شهر متمرکز کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حسن بختیاری نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اقدامات شهرداری قم در خصوص مقابله با کرونا گفت: شهرداری اقداماتی را در خصوص ضدعفونی کردن اتوبوس‌ها، آگاهی و اطلاع‌رسانی و آموزش نیروهای خدماتی حوزه جمع‌آوری زباله و آموزش رانندگان تاکسی را انجام داده است.

رئیس کمیته بهداشت و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه در شرایط فعلی با توجه به اپیدمی و همه‌گیری شدن ویروس کرونا این فعالیت‌ها باید به صورت فوری تعطیل شود، تصریح کرد: تمام تجمعاتی که در آن مواجه افراد با یکدیگر به صورت مستقیم صورت می‌گیرد باید معلق شود تا بتوانیم وضعیت موجود را مدیریت کنیم.

وی استفاده از روش‌های پیشگیرانه را تنها را کنترل وضعیت موجود دانست و تصریح کرد: باید کمک دولت در قالب ارائه امکانات بهداشتی نظیر ماسک و مواد ضدعفونی کننده و وارد شدن دستگاه‌های دولتی و نیروهای نظامی نظیری سپاه و سایر بخش‌ها برای مدیریت، کنترل و ارائه اقلام بهداشتی به عنوان یک ضرورت و فوریت مدنظر قرار گیرد.

کارشناس ارشد محیط‌زیست و میکروبیولوژی یادآورشد: دولت باید با فوریت قم را که کانون اصلی ویروس کروناست مورد حمایت قرار دهد و اقدامات خود را در این شهر متمرکز کنند.

بختیاری با تأکید بر اینکه باید نسبت به مدیریت برگزاری هرگونه مراسم و اجتماعات در سطح شهر به صورت جدی و فوری تصمیم‌گیری شود، افزود: شهر قم به دلیل اینکه از گذشته به عنوان یک شهر فرهنگی مطرح بوده، فعالیت‌های اجتماعی در قالب‌های مختلف اعم از تشکل‌های سیاسی، اجتماعی و مذهبی وجود داشته است.

نایب رئیس شورای شهر قم با تأکید بر اینکه مدیریت فضای پیشگیری از انتقال ویروس، اعتبار و کارآمدی نظام را نشان می‌دهد، بیان کرد: هرگونه اقدامی که منجر به عدم موفقیت در مدیریت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا شود به نوعی یک نقطه ضعف در مجموعه حاکمیت و نظام است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha