جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جلسه آموزشی بیانیه گام دوم

حوزه/ نماینده ولی فقیه نیروی هوایی لار گفت: معنویت و اخلاق جهت دهنده همه حرکات و فعالیت‌ها و نیاز اصلی جامعه است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین مرادپور در دوره آموزشی تبیین بیانیه گام دوم انقلاب که در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(سلام الله علیها) گراش برگزار شد، اظهار کرد: یکی از توصیه‌ های مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) در بیانیه گام دوم انقلاب، بحث اخلاق و معنویت است زیرا معنویت و اخلاق جهت دهنده همه حرکت‌ها و فعالیت‌ها و نیاز اصلی جامعه بوده بنابراین باید ارزش های معنوی را در جامعه برجسته کرد.

نماینده ولی فقیه در نیروی هوایی لار خاطر نشان کرد: نگاه قرآن به مسائل انسان بصورت مادی و معنوی مطرح شده و حضرت علی(علیه السلام) می‌فرمایند که کسی که سختی‌های دنیا را بکشد حلاوت آخرت و ایمان را در مقابل شیرینی مادی به دست می اورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرادپور افزود: اخلاق ازدیدگاه دین و علمای اخلاق به صورت ملکه‌ ای پایدار در نفس آدمی است که سبب آسان انجام دادن امور می شود، همانگونه که خداوند اخلاق فطری را به عنوان سرمایه اولیه در اختیار همه انسان‌ها و به صورت لشکر عقلانی و جهلانی قرار داده است.

وی خاطر نشان کرد: اخلاق اکتسابی بسیار ارزشمند بوده وبرای به دست آوردنش نیاز به تلاش است، امام خمینی(ره) بیان داشتند که هیچ اخلاقی نداریم که قابل تبدیل شدن و درست شدن نباشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرادپور انسان را دارای دو سیر طبیعی و تکاملی دانست و افزود: در سیر طبیعی اجبار و در سیر تکاملی اختیار وجود دارد و در سیر تکاملی  آغاز به دست انسان بوده همچنانکه  قرآن انسان را یک  مسافر می داند که با طی این مسیر به مقصد لقاالله می رسد.

وی با توجه به این‌که انسان در حال تغییرو تحول است، بیان کرد: چهار راه پیش روی انسان وجود دارد بعضی از افرد فقط به فکر لذت‌، بعضی به فکر درندگی وحیله‌ گری  و بعضی از افراد راه فرشته شدن و عقلانیت را در پیش می‌گیرند.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha