پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مسلمانان آمریکا: طرح ترامپ  معامله قرن نیست، سرقت قرن است!

حوزه/ در جلسه ای که پیرامون طرح به اصطلاح «معامله قرن» در ویسکانسین آمریکا برگزار شد، مسلمانان با ابراز انزجار از این طرح  آن را «سرقت قرن» خطاب کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از wisconsinmuslimjournal، دکتر اسامه ابورشید، مدیر اجرایی مسلمانان آمریکایی برای فلسطین به نمایندگی از مسلمانان ویسکانسین در جلسه ای تحت عنوان «نه به سرقت قرن؛ در به اصطلاح معامله قرن و پیامدهای آن» صحبت کرد.

ابورشید گفت: وقتی ترامپ معامله قرن خودش را اعلام کرد ، چه کسی در کنار او ایستاده است؟ فلسطینی ها کجا بودند؟ آنها حتی برای مشورت دعوت نشده بودند.

وی افزود: محمود عباس آن را «سیلی قرن»  می نامد. من می گویم این فریب قرن است. ما به عنوان فلسطینی ها عادت کرده ایم. به ما بارها و بارها دروغ گفته اند.

وی گفت: هیچ چیز جدیدی در مورد این طرح وجود ندارد به غیر از ایالات متحده که این بار دستش را رو کرده و می گوید که همه جانبه پشت اسرائیل ایستاده است. اگر کسی فکر کند این منحصر به دولت ترامپ است و اینکه ترامپ از راه سیاستمداران قبلی منحرف شده، من به شما خواهم گفت که این ۷۰ سال سیاست ایالات متحده است که ما را به جایی رساند که امروز هستیم. هر دولتی که آمد، دموکرات یا جمهوری خواه ، راه را هموار کرد.  

وی ابراز امیدواری کرد که سرانجام روزی نسل جوان آمریکا قطعنامه ای عادلانه برای فلسطینی ها فراهم آوردند.

ابورشید که یک مفسر در امور فلسطین، خاورمیانه و همچنین سیاست های داخلی و خارجی آمریکا برای کانال های مختلف تلویزیونی از جمله الجزیره می باشد، پیش از این در میلواکی زندگی می کرده و عضو فعال جامعه مسلمانان محلی بود. پس از شنیدن جزئیات برنامه به اصطلاح صلح دولت ترامپ برای خاورمیانه که آن را «معامله قرن» می نامند، بیش از ۱۵۰ تن از مسلمانان میلواکی به مسجد مراجعه کرده و نگرانی شان را در این رابطه ابراز داشتند.

 مونج احمد ، نایب رئیس ملی این سازمان گفت:  ما این رویداد را برگزار می کنیم تا جامعه ما آنچه که نامش را «سرقت قرن» گذاشته ایم درک کنند. ما می خواهیم جامعه اسلامی درک درستی از دزدی داشته باشند و بتوانند به سئوالات مرتبط با آن پاسخ دهند.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha