جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه براساس آموزه‌های اسلامی باید طبیعت را به تسخیر خود درآوریم نه اینکه آن را تخریب کنیم، گفت: ما باید در دامن زمین زندگی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در دیدار کارکنان منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی، با اشاره به حدیثی از امام محمدباقر(ع)، به تبیین جایگاه و اهمیت زمین و منابع طبیعی در مکتب اسلام پرداخت.

وی افزود: حضرت می‌فرماید: «الکَمالُ کُلُّ الکَمالِ: اَلتَفَقَّهُ فی الدّین وَ الصَّبرُ عَلی النائِبَة وَ التَقدیرِ المَعیشَة» و تأکید می‌کند اگر سه صفت در وجود انسان باشد جامعه انسانی رو به کمال و رشد حرکت می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: بنا به فرموده امام باقر(ع) کمال فرهنگی و دینی، کمال تاب‌آوری در مقابل مصیبت‌ها و سختی‌ها و کمال برنامه‌ریزی در زندگی اجتماعی سبب می‌شود یک جامعه به تعالی برسد.

وی تصریح کرد: تفقه در دین یعنی کسی که می‌خواهد زندگی مؤمنانه و زیست ایمانی داشته باشد باید با مسائل دینی آشنا باشد و تاب‌آوری در مقابل مصیبت‌ها یعنی در سختی‌هایی که در زندگی برایمان پیش می‌آید حوصله داشته باشیم و آستانه صبر و تحملمان را بالا ببریم؛ زیرا خدا برای تک‌تک لحظات عمر انسان برنامه‌ریزی کرده که به کمال برسیم.

امام‌جمعه بجنورد با اشاره به اهمیت برنامه‌ریزی زندگی اجتماعی، خاطرنشان کرد: همان‌طور که برای قیامت باید به فکر باشیم باید برای دنیا هم به فکر باشیم و برنامه‌ریزی کنیم.

وی با اشاره به اینکه خداوند در همین زمینه می‌فرماید از دنیا باید بهره‌های دنیایی‌تان را ببرید، اظهار کرد: دنیا فی‌نفسه بد نیست این ما هستیم که دنیا را بد جلوه می‌دهیم و خراب می‌کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: زمین با ما مهربانی می‌کند، زمین منبع تغذیه و منبع سلامت و رشد ماست، اما در مقابل ما هستیم که با زمین بدرفتار کردیم و خشونت کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: زمین مادر ما است، ما باید در دامن این مادر زندگی کنیم و احترام او را همان‌طور که احترام والدین را نگاه می‌داریم، نگاه داریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: همان‌طور که زمین اهمیت بسزایی در رشد و سلامتی بشر دارد ما نیز باید با زمین بدرفتاری نکنیم، درختان را نسوزانیم و زمین‌هایی که نقش مهمی برای تغذیه ما دارد را به بهانه‌های گوناگون خراب نکنیم.

وی گفت: کار منابع طبیعی این است که از منابع طبیعی موجود حفاظت کرده و مردم را نسبت به این نعمت بزرگ الهی آگاهی بیشتری دهد تا بهره‌برداری از منابع طبیعی به‌درستی صورت گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: به‌ طور کلی براساس آموزه‌های اسلامی باید طبیعت را به تسخیر خود درآوریم نه اینکه آن را تخریب کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha