شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دومین همایش سالانه نویسندگان مسلمان سیاه پوست در کنتیکت

حوزه/ جمعی از زنان مسلمان و نویسندگان سیاه پوست آمریکایی در شهر هارتفورد در کنتیکت آمریکا در دومین نشست سالانه ای شرکت کرده و به بحث و گفتگو پیرامون نویسندگی در جوامع اسلامی در غرب پرداختند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از  aboutislam، دومین همایش سالانه نویسندگان مسلمان،  شنبه ۲۲ فوریه ۲۰۲۰ در شهر هارتفورد در ایالت کنتیکت آمریکا برگزار شد و در آن جمعی از زنان نویسنده و ادیب سیاه پوست و مسلمان که حضور منحصر به فرد و پویایی در جامعه اسلامی دارند، با هم دیدار کردند.

این همایش با حمایت مالی دو نهاد «ان بی ای مسلمان» و «قرائت دختران مسلمان» برگزار شد و به نویسندگان فرصت داده شد تا طیف وسیعی از نگارش شان را با مخاطبان شان به اشتراک بگذارند.

نویسندگان جوان مسلمان نیز در نشست گفتگو شرکت کرده و ساخت روایت ها، تجلیل از تجربیات فرهنگی و شیوه های بیان را به بحث گذاشتند. درحالی که نویسندگی در میان جامعه اسلامی در غرب رو به افزایش گذاشته، نویسندگان باید در خصوص تنش ها میان هنر و مخاطبان شان تصمیم گیری کنند.

استاد ساجد از برگزارکنندگان، در سخنانش که با قرائت قرآن مجید آغاز شد بر اهمیت نویسندگی در اسلام تاکید کرده و گفت:  خداوند توانایی بیان را به انسان آموخته است. روش های زیادی برای بیان خواسته ها وجود دارد که نوشتن یکی از این شیوه هاست. این همانند یک یادآور است. زمانی که چیزی را می نویسیم یا گزارش می کنیم، کمک می کند تا یادآوری برای آینده باشد.

وی افزود: همانطور که ما به قرآن و حدیث مراجعه می کنیم ،  همچنین می توانیم به سایر اطلاعات - شعر ، داستان پردازی و چیزهای مشابه - که برای مسلمانان بسیار مهم هستند ، مراجعه کنیم.

ساجد خاطرنشان کرد: نمی گوییم که قرآن و سنت برای شما کافی نیستند. بعضی اوقات افراد می خواهند به دیگران که در شرایط مشابه بوده اند مراجعه کنند. آنها می خواهند داستان های افراد دیگر را بدانند و اینکه چگونه موفق شدند و چه توصیه ای برای موفقیت دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha