شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
بانوان مبلغه

حوزه/ معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان اصفهان از برگزاری کارگاه تربیت مربی مهارت‌های زندگی ویژه مبلغان خواهر این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، خانم بهشتی ریزی با اشاره به اهمیت یادگیری مهارت های زندگی بیان کرد: بسیاری از افراد در مواجهه با مسائل زندگی فاقد مهارت­های لازم هستند و همین امر آنان را در مواجهه با مشکلات و مسائل روزمره زندگی ناتوان و آسیب­ پذیر می­ سازد.

وی افزود: انسان برای مقابله با موقعیت های تنش زا و مسائل زندگی نیاز به یادگیری برخی مهارت ها دارد که مهم­ترین برنامه برای داشتن زندگی خوب و سالم، یادگیری مهارت­ های زندگی است.

معاون فرهنگی-تبلیغی حوزه علمیه خواهران اصفهان برگزاری این گونه کارگاه ­های آموزشی را سبب افزایش آگاهی و شناخت هر چه بیشتر مبلغان با مهارت های زندگی دانست و افزود: با توجه به نیاز روزافزون جامعه به آشنایی بیشتر با مهارت­های زندگی، مبلغان و مشاوران حوزه علمیه خواهران می ­توانند معیارها و آموزه های دینی را در غالبی جدید ارائه کرده و سبب دوری خانواده ها از آسیب های اجتماعی شوند.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران اصفهان سرفصل های آموزشی این کارگاه را شامل حل مساله و تصمیم گیری، مذاکره و حل تعارض، ارتباط موثر، کنترل خشم، خلاقیت، اعتماد به نفس، خودآگاهی، کنترل خلق منفی، تفکر انتقادی و مدیریت استرس بیان کرد.

معاون فرهنگی-تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان اصفهان با بیان اینکه این کارگاه در قالب 12مهارت برگزار می شود، افزود: 10مهارت آن مربوط به مهارتهای زندگی، مصوب سازمان بهداشت جهانیWHO و 2 مهارت آن مربوط به مهارت­های مدیریت کارگاه است.

وی گفت: در پایان این کارگاه پس از قبولی در آزمون و ارائه مستندات کارورزی گواهینامه مربی­گری مهارت­های زندگی به شرکت کنندگان اعطا خواهد شد.

خانم بهشتی خاطرنشان کرد: معاونت فرهنگی-تبلیغی حوزه علمیه خواهران اصفهان با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی استان اقدام به برگزاری اولین کارگاه تربیت مربی مهارت­های زندگی کرده است.

وی ادامه داد: این کارگاه با حضور استاد سلطان الکتابی از روز پنجشنبه 24 بهمن  به مدت چهار هفته و 32 ساعت برگزار می شود.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha