جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ مصاحبه با حجت الاسلام و المسلمین زمانی

حوزه/مسئول دفتراجتماعی و سیاسی حوزه بابیان این‌که از همان روز اعلام شیوع بیماری کرونا خدمات گسترده طلاب به مردم شروع‌شده است، اظهار داشت: هم‌اکنون نیز ۶ گروه جهادی برای حضور در بیمارستان‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن زمانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، بابیان این‌که امروز با شیوع بیماری کرونا در شهر قم مواجه هستیم، اظهار داشت: در زندگی انسان‌ها همواره بیماری‌ها به سراغ انسان‌ها می‌آید که در برابر بیماری‌ها نخست باید از خداوند شفاعت خواست و در گام بعدی با رعایت اصول بهداشتی و درمانی که از سوی پزشکان صورت می‌گیرد مرحله درمان را سپری کرد.

وی ادامه داد: ستاد حوزوی بحران و حوادث غیرمترقبه نیز از همان زمان اطلاع از این موضوع اقدامات خود را شروع کرده است.

ستاد حوزوی بحران و حوادث غیرمترقبه از ۶ نهاد حوزوی تشکیل‌شده است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین زمانی افزود: این ستاد متشکل که از ۶ نهاد مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برادران و خواهران، جامعه المصطفی، مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، دفتر تبلیغات اسلامی، جامعه الزهرا در کنار هلال‌احمر استان قم به‌عنوان عضو افتخاری از دو سال است تشکیل‌شده است.

وی ادامه داد: در حوادث سیل و زلزله که در دو سال اخیر گریبان برخی از استان‌های کشور را گرفت، اقدامات بسیار خوبی و قابل‌تأملی از سوی طلبه‌ها صورت گرفت.

۱۴ هزار طلبه به شکل نظام‌مند در عرصه خدمت‌رسانی فعال هستند

مسئول دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه بابیان این‌که ۱۴ هزار طلبه به شکل نظام‌مند در عرصه خدمت‌رسانی فعال هستند، افزود: این افراد کاملاً به‌صورت جهادی و خودجوش در گروه‌های مختلف اعلام آمادگی کرده و ساماندهی شده‌اند.

وی افزود: در خصوص شیوع بیماری کرونا که توسط یک بازرگان وارد ایران شده است اقدامات لازم در این زمینه در کشور شروع شد و به‌موازات اعلام این خبر ستاد حوزوی بحران و حوادث غیرمترقبه جلسات متعددی را برگزار کرده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین زمانی تصریح کرد: در روز نخست ستاد بحران با دعوت از مدیریت درمان دانشگاه علوم پزشکی و مدیرعامل هلال‌احمر جلسه‌ای را تشکیل داد که ۱۶ مصوبه نیز در پی داشت.

وی ادامه داد: تعطیلی دروس حوزه‌های علمیه که با هماهنگی شورای تأمین و ستاد بحران انجام شد اولین اقدامی بود که صورت گرفت.

مسئول دفتراجتماعی و سیاسی حوزه افزود: تهیه بروشورهای بهداشتی از وزارت بهداشت و ارسال به‌تمامی مراکز حوزوی در کشور برای استفاده حوزویان و اطلاع‌رسانی به مردم دیگر اقدامی بود که از سوی ستاد صورت گرفت.

وی در خصوص سایر اقدامات صورت گرفته نیز ابراز داشت: تهیه یک سری تحلیل‌های علمی در خصوص سابقه ویروس کرونا و آسیب‌هایی که در کشور مختلف داشته و ارسال به مراکز حوزوی، دریافت مجموعه از وسایل پیشگیری و توزیع در مراکز حوزوی و فرهنگی قم، برنامه‌ریزی برای ضدعفونی کردن مراکز حوزوی، جمع‌آوری شبهات و نگرانی که در جامعه وجود دارد و تهیه پاسخ‌ها و مطالب توزیعی و ارسال این پاسخ‌ها به مراکز حوزوی جهت شبهه زدایی و شناسایی گروه‌های جهادی و اعزام آن‌ها برای پیگیری و کمک به درمان بیماران ازجمله اقدامات صورت گرفته توسط ستاد بوده است.

۱۰ روحانی در بیمارستان فرقانی به‌عنوان همراه افتخاری حضور دارند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین زمانی تصریح کرد: روز سه‌شنبه نیز اولین گروه طلاب با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی وارد بیمارستان فرقانی شدند و از بیماران و کادر درمانی تفقد و قدرانی کردند.

وی ابراز داشت: به این افراد آموزش‌های لازم داده‌شده و علاوه بر این شب گذشته نیز ده نفر را در بیمارستان فرقانی مستقر کردیم تا به‌عنوان همراه بیماران در کنار آن‌ها باقی بمانند.

۶ گروه جهادی برای حضور در بیمارستان‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین زمانی تأکید کرد: در بیمارستان کامکار هم اقدامات لازم صورت گرفته تا فعالان افتخاری وارد میدان شوند و علاوه بر این ۶ گروه جهادی برای حضور در بیمارستان‌ها اعلام آمادگی کردند تا در بیمارستان‌ها حاضر شوند.

وی ادامه داد: انجام مراسم دینی برای فوتی‌ها کرونا دیگر برنامه‌ای بودند که در دستور کار قرار گرفت و در خصوص تدفین شرعی این فوت‌شدگان نیز رایزنی‌های لازم صورت گرفت و در صورت وجود فوتی این فرایند طی می‌شود.

مسئول دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه خاطرنشان کرد: در داخل مرکز مدیریت حوزه با حضور برخی از معاونت‌ها کمیته مواجه با ویروس کرونا با مسئولیت معاونت پشتیبانی شکل‌گرفته که اقدامات خوبی نیز به همراه داشته است.

وی بیان داشت: کار بعدی که صورت گرفت عضویت دو نفر از مسئولان مرکز مدیریت در ستاد بحران استانداری بود و علاوه بر این امروز نیز با آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه جلسه فوق‌العاده تشکیل و دستور کارهایی مشخص به معاونت‌ها داده شد.

مسئول دفتر  اجتماعی و سیاسی حوزه تصریح کرد: جلسه‌ای فوق‌العاده‌ای نیز در مرکز مدیریت برای برنامه‌ریزی و ساماندهی برای حضور طلاب جهادی و همکاری با وزارت بهداشت در پیشگیری از سرایت بیماری به دیگر افراد جامعه امروز برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: ضدعفونی کردن مساجد، بسته‌بندی و توزیع اقلام بهداشتی در درب منازل و همچنین حضور طلاب در عملیات در عملیات تب سنجی مردم در ۲۵ نقطه شهر از دیگر اقدامات طلاب در این ایام است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha