پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تربیت انقلابی

حوزه/ امام‌جمعه بجنورد گفت: رهبر معظم انقلاب در سال ۹۵ در مراسم جشن تکلیف حدود دو هزار نفر از دانش آموزان چهارده نکته شاخص را به دانش آموزان توصیه کردند که می‌توان این توصیه‌های چهارده‌گانه را منشور تربیت کودکان و نوجوانان در تراز انقلاب اسلامی قلمداد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در نشست با مسئولان فرهنگی آموزشی استان، با گرامیداشت هشتم اسفند روز امور تربیتی و آغاز هفته تربیت اسلامی، به تبیین منشور تربیت کودکان و نوجوانان در تراز انقلاب اسلامی از منظر رهبری پرداخت.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در سال ۹۵ در مراسم جشن تکلیف حدود دو هزار نفر از دانش آموزان چهارده نکته شاخص را به دانش آموزان توصیه کردند که می‌توان این توصیه‌های چهارده‌گانه را منشور تربیت کودکان و نوجوانان در تراز انقلاب اسلامی قلمداد کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه این توصیه‌ها شامل توصیه‌های معنوی، توصیه‌های فردی، توصیه‌های علمی و توصیه‌های اجتماعی است، اضافه کرد: معنای جشن تکلیف را بدانید، نماز را اول وقت و با توجه بخوانید، رابطه خود را با خدا مستحکم کنید، سلامت معنوی را با توجه به خدا، نماز، دعا، توسل و یاد شهدا تأمین کنید و هر روز مقداری قرآن با توجه به معانی آن بخوانید توصیه‌های معنوی رهبری خطاب به دانش آموزان است.

وی افزود: احترام به پدر و مادر و جبران محبت‌های آن‌ها، تأمین سلامت جسمی از طریق ورزش و تغذیه، شجاعت و اعتمادبه‌نفس، جدی گرفتن درس خواندن، تأمین سلامت فکری با مطالعه کتاب‌های خوب، راهگشا و راهنما و مطالعه کتاب‌های نوشته‌شده درباره شهدا و ایثارگران دوران دفاع مقدس توصیه‌های فردی رهبری به دانش آموزان محسوب می‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: همچنین مصونیت خود و اطرافیان در مقابل نفوذ دشمنان، اثرگذاری در محیط خانه و مدرسه به عنوان یک نوجوان شاداب و کاری و آماده کردن خود برای اداره کشور در آینده از جمله توصیه‌های اجتماعی رهبری به دانش آموزان است.

وی با اشاره به لزوم گفتمان سازی توصیه‌های چهارده‌گانه، اظهار کرد: به نظر می‌رسد اولین اقدام مؤثر در حوزه تربیتی، گفتمان سازی همین توصیه‌های چهارده‌گانه باشد و منظور از گفتمان سازی این منشور، این است که با استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و کانون‌های فرهنگ‌ساز حوزه مأموریتی خود کاری کنیم که تمام نوجوانان، با محتوای این توصیه‌ها آشنا شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: در این راستا می‌توان در جلسات هماهنگی با عناصر فرهنگی حوزه مأموریتی مثل معلمان، ائمه مساجد، وعاظ و مبلغین، اساتید حوزه و دانشگاه، فعالان خودجوش عرصه کودکان و نوجوانان و... این منشور را به عنوان میثاق مشترک کار تربیتی ارائه داد و با تشکیل کارگروه پیگیری، برنامه‌ریزی‌های لازم را جهت اعتلای تربیتی و فرهنگی نونهالان انجام داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha