سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
عبدالرحمن خدایی

حوزه/ امام جمعه شهرستان بانه گفت: باید تمام امکانات درمانی، علمی و بهداشتی کشور برای مبارزه با بیماری کرونا و جلوگیری از فراگیر شدن آن بسیج شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، ماموستا عبدالرحمن خدایی صبح امروز در جمع طلاب اهل سنت شهرستان بانه بیان کرد: یکی از ضروریات برای طلاب امروز آموختن علوم دینی و ... به صورت جامع است.

امام جمعه شهرستان بانه ادامه داد: امروز علوم به صورت فزاینده ای گسترش یافته است و شاخه های بسیاری در علوم را می بینیم که این امر باعث شده است که آموختن برخی از علوم برای همه به ویژه روحانیون و طلاب به امری واجب و حیاتی تبدیل شود.

این عالم اهل سنت عنوان کرد: نباید طلاب هرگز خود را در حجره های مدارس و حوزه های علمیه محصور کنند، بلکه باید علوم و دانش خود را با توجه به مقتضیات زمان به روز نمایند.

ماموستا خدایی در ادامه افزود: این روزها شاهد شیوع بیماری کرونا در بیش از 40 کشور دنیا هستیم و مواردی از آن هم در کشورمان کشف شده است که این یعنی اینکه همه ما باید در مقابله با این بیماری کاملا هوشیار باشیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این بیماری بخش هایی از جامعه را به تعطیلی کشانده است، اظهار کرد: باید با اقدامات سریع در بحث مبارزه با بیماری کرونا اجازه ندهیم که این تعطیلی ها در کشور بیش از این ادامه پیدا کند، زیرا زیان این تعطیلی ها شاید بیشتر از زیان و خطر بیماری مذکور باشد.

امام جمعه شهرستان بانه تصریح کرد: باید تمام امکانات درمانی، علمی و بهداشتی کشور برای مبارزه با این بیماری و جلوگیری از فراگیر شدن آن بسیج شوند و در این بین خود مردم در خط اول مبارزه با این بیماری قرار دارند.

وی در پایان سخنان خود عنوان کرد: از شما طلاب و روحانیون می خواهیم که بخشی از وقت منابر و سخنرانی های خود را به آگاه سازی جامعه در مقابله با این بیماری اختصاص دهید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha