پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 888514
۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳
اعتکاف

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: اعتکاف یک امر مستحب است و اگر در شرایط کنونی برگزاری این مراسم سلامتی مردم را به مخاطره بیندازد، قطعاً اولویت ما سلامتی مردم است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، به نقل ازروابط‌عمومی تبلیغات اسلامی اصفهان، حجت‌الاسلام رحمت الله اروجی ضمن تبریک حلول ماه رجب بر استفاده معنوی از فرصت‌های ماه بندگی تاکید کرد و در خصوص برگزاری اعتکاف در استان اصفهان، گفت: با عنایت به در پیش بودن ایام‌البیض و مراجعات و سؤالات مومنین، هیئت امنای مساجد و ستادهای اعتکاف در سطح استان در خصوص برگزاری سنّت حسنه اعتکاف و از طرفی ورود و انتشار ویروس کرونا در کشور، برگزاری یا عدم برگزاری این آیین معنوی، بستگی به نظر مسئولان سلامت استان دارد.

وی با بیان اینکه استعلام در این زمینه، از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان انجام گرفته است، افزود: پیش از این، توصیه‌ها مبنی بر عدم برگزاری اعتکاف به صورت شفاهی بوده و تاکنون پاسخ استعلام رسمی ما، وصول نشده است.

حجت‌الاسلام اروجی تصریح کرد: درحال حاضر به مراکز اعتکاف استان اعلام کرده‌ایم که ثبت نام از متقاضیان شرکت در آیین اعتکاف را متوقف کنند و دست اندرکاران مراسم اعتکاف نیز اعلام کرده‌اند که سلامتی مردم بسیار اهمیت دارد و ما تابع نظر متولیان امور سلامت استان در این باره هستیم.

وی خاطر نشان کرد: چنانچه شرایط و تمهیداتی برای برگزاری اعلام شود، مطابق آن اعتکاف برگزار خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گفت: توصیه ما به همه مراکز، مساجد و ستادهای برگزاری اعتکاف این است که در تدارک و تمهید برگزاری اعتکاف در ماه مبارک رمضان باشند.

وی با بیان اینکه اعتکاف رمضانیه سیره پیامبر اسلام (ص) و مستحب مؤکد است، اظهار کرد: اعتکاف رمضانیه می‌تواند جایگزین خوبی برای اعتکاف رجبیه باشد و لذا توصیه ما به دست اندرکاران و مجریان اعتکاف، توجه به این مهم و برنامه‌ریزی برای اجرای آن است.

حجت‌الاسلام اروجی ادامه داد: اعتکاف یک امر مستحب است و اگر در شرایط کنونی برگزاری این مراسم، سلامتی مردم را به مخاطره بیندازد، قطعاً اولویت ما سلامتی مردم است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha