شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 888851
۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷
اعتکاف

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: آیین معنوی اعتکاف که همه ساله در ماه رجب برگزار می‌شد و امسال نیز همچون سال‌های گذشته درصدد برگزاری اعتکاف رجبیه در استان بودیم؛ ولی بخاطر شیوع ویروس کرونا در جامعه برنامه‌های اعتکاف تغییر پیدا کرد.

حجت‌الاسلام احمدرضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، اعتکاف را یکی از سرمایه‌های بزرگ معنوی مسلمانان دانست و گفت: اعتکاف سبب می شود فضایی سراسر از نور در جامعه به وجود آید و با برگزاری آن فضای خاصی بر جامعه حاکم می‌شود.

وی ادامه داد: اعتکاف موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی و ایجاد فضای نشاط معنوی در کشور می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه اعتکاف فرصتی برای نزدیک شدن افراد عاشق به معبود الهی است، تصریح کرد: اعتکاف ماه رجب افراد را برای ورود به ماه رمضان آماده می‌کند و عاملی برای پیشگیری از گناهان است.

حجت الاسلام رضایی با اشاره به اینکه اعتکاف رجبیه را در ماه مبارک رمضان برگزار خواهیم کرد، خاطرنشان کرد: آیین معنوی اعتکاف که همه ساله در ماه رجب برگزار می‌شد و امسال نیز همچون سال‌های گذشته در صدد برگزاری اعتکاف رجبیه در استان بودیم؛ ولی بخاطر شیوع ویروس کرونا در جامعه برنامه‌های اعتکاف تغییر پیدا کرد.

وی افزود: سلامت جامعه و مسلمین از همه چیز واجب تر است و با شرایطی که در کشور به وجود آمده است، به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، مراسم معنوی اعتکاف در مساجد استان برگزار نمی‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به نحوه برگزاری اعتکاف در ماه مبارک رمضان، عنوان کرد: مراسم اعتکاف از نیمه دوم ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد که زمان دقیق آن بعداً به اطلاع مؤمنان و علاقه مندان به مراسم معنوی اعتکاف خواهد رسید.

حجت الاسلام رضایی در پایان با بیان اینکه ثواب اعتکاف امسال به کسانی که تمایل به شرکت در آن را داشتند، خواهد رسید، گفت: بی‌شک همه کسانی که تا این لحظه برای برگزاری مراسم اعتکاف تلاش کرده و افرادی که برای شرکت در این مراسم ثبت نام و یا قصد شرکت در آن را داشتند، از ثواب اعتکاف بهره‌مند خواهند شد؛ چرا که نیت آنان بر انجام اعتکاف بوده است.

انتهای پیام/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha