پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حاجی محمدی

حوزه/ استاد حوزه علمیه قزوین گفت: ماه رجب، ماه امامت و ولایت است و رسول گرامی اسلام در روایتی می فرماید که این ماه را ماه وصی خود می دانم و عبادت در آن از با فضیلت ترین اعمال است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام علی اکبر حاجی محمدی ظهر امروز در جمع نمازگزاران مسجد مهدیه شهرک کوثر قزوین، گفت:  ماه رجب از ماه های حرام است و مسلمانان در آن عمره کعبه بجای می آوردند و زیارت امام رضا(ع) در این ماه نیز حسنه عمره را دارد.

وی افزود: حرمت ماه رجب تنها به مسلمانان اختصاص ندارد و پیش از ظهور اسلام نیز ماه رجب در میان ساکنان جزیرة العرب دارای حرمت و قداست بوده و در روایات آمده است که اهل جاهلیت این ماه را بزرگ می شمردند و این احترام و تکریم پس از اسلام افزایش یافت.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه انسان در این ماه از تعلقات دنیوی رها شده و در مسیر کسب رضایت حضرت حق گام بر می دارد، بیان کرد: خداوند متعال در ماه رجب حسنات را زیاد کرده و سیئات را از بین می برد و باید در تلاش باشیم تا بهترین ها را در این ایام نورانی برای خود رقم زده و در مسیر سعادت و رستگاری قرار گیریم.

حجت الاسلام حاجی محمدی با اشاره به شیوع بیماری کرونا و لغو مراسم معنوی اعتکاف، تصریح کرد: متأسفانه پیشگیری از شیوع این بیماری سبب شد که مراسم معنوی و با فضیلت اعتکاف در مساجد به دلیل اینکه سلامت مؤمنان معتکف مهم است، برگزار نگردد، ان شاء الله در آینده نزدیک پرشورتر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha