پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام عباس عربیان-مدیر حوزه علمیه کردستان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: کرونا به موضوع و وسیله ای برای انتقام دشمن از ملت و نظام ما تبدیل شده است. پشت سر کرونا مباحث سیاسی بسیاری نهفته است و دست هایی در پشت پرده با کرونا هماهنگ شده اند که ایران هراسی ایجاد کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از سنندج، حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان امروز در نشستی با معاونان و اساتید حوزه علمیه استان کردستان اظهار داشت: این روزها اخبار تمام رسانه های جهان به بیماری ویروسی کرونا اختصاص یافته است.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: این بیماری مثل سایر بیمارهای ویروسی یک بیماری عفونی است و قابلیت سرایت را به دیگران دارد، لذا رعایت نکات بهداشتی امری طبیعی و عاقلانه است، ولی ایجاد ترس و استرس در جامعه در پوشش این بیماری برای هیچ کسی قابل قبول نیست.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان اظهار کرد: پزشکان در تحقیقات خود بر روی این ویروس اثبات کرده اند که بسیار ضعیت تر از ویروس آنفولانزاست، اما سئوال اینجاست که چرا این بیماری به آلت دست برخی کشورها برای کرونا هراسی در ایران و جهان شده است.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان اضافه کرد: در این شرایط اولین مسئله این است که مردم استرس بی خودی به خود را ندهند و در ضمن اصول بهداشتی را رعایت کنند و بی شک با انجام این کارها در مقابل این بیماری مصونیت خواهیم داشت.

این استاد حوزوی ادامه داد: از سویی دیگر در اسلام در بحث بهداشت سفارشات بسیاری شده است، لذا اگر براساس دستورات دین اسلام در زمینه بهداشت فردی و اجتماعی عمل کنیم هرگز به بیماری کرونا مبتلا نمی شویم و تنها باید ملاحظات بهداشتی را افزایش دهیم.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان تاکید کرد: چیزی که همه ما را نگران می کند ایجاد ترسی است که از کرونا در جامعه ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: متاسفانه برخی به حدی این ترس در آنان نهادینه شده است که با داشتن کمترین نشانه سرماخوردگی فکر می کنند به ویروس کرونا مبتلا شده اند که این نوع تفکر و باور می تواند برای جامعه هزینه بسیاری داشته باشد.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان اظهار کرد: بی شک ملت ایران این آزمون را به مانند سایر آزمون ها پشت سر خواهد گذاشت و در آینده شاهد پیروزی پزشکان و نخبگان این سرزمین بر این بیماری خواهیم بود، زیرا در هشت سال دفاع مقدس و آنهم با دستان خالی در برابر بیش از 50 کشور و ابرقدرت دنیا ایستادیم و پیروز شدیم.

حجت الاسلام والمسلمین عربیان خاطرنشان ساخت: کرونا به موضوع و وسیله ای برای انتقام دشمن از ملت و نظام ما تبدیل شده است. پشت سر کرونا مباحث سیاسی بسیاری نهفته است و دست هایی در پشت پرده با کرونا هماهنگ شده اند که ایران هراسی ایجاد کنند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان به برخی از برنامه های دشمنان در لوای بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: جدایی انداختن بین مردم، از بین بردن وحدت، کاهش ورود توریست به کشور، کاهش شدید مواد ضروری در داخل و به دنبال آن قحطی و... تنها گوشه ای از توطئه های کرونایی معاندان این ملت است.

این استاد حوزوی بیان کرد: از سوی دیگر چندین هفته مانده به انتخابات مجلس یازدهم دشمنان به شدت خبر شیوع بیماری کرونا را در کشور تبلیغ کردند و با اینکار می خواستند انتخابات را تحت الشعاع خود قرار دهند که ملت با بصیرت ایران اجازه این کار را به دشمنان نداد.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: ملت ایران با داشته های علمی و پزشکی که از دوران تاریخی دارد می تواند در مقابل بیماری کرونا موفق باشد تا جایی که ابوعلی سینای ثانی ایران؛ دکتر خیراندیش درباره مبارزه با این بیماری نکات و دستورات مهمی دارند که رعایت آنها همه ما را در برابر این ویروس مصون خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha