جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نمایشگاه کتاب

حوزه/ دبیر شورای سیاستگذاری و سخنگوی سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از تعویق زمان برگزاری این رویداد فرهنگی خبر داد و گفت: با مصوبه شورای سیاستگذاری، سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران بعد از ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، ایوب دهقانکار با اعلام این خبر گفت: با عنایت به اینکه هدف از برگزاری نمایشگاه کتاب تهران ایجاد فضایی آرام و دلنشین، محیطی فرهنگی برای دوستداران و علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی و از سوی دیگر تقویت چرخه اقتصادی نشر کشور است، با لحاظ شرایط فعلی جامعه، شورای سیاستگذاری تاریخ ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ را برای اجرای بهینه نمایشگاه کتاب مناسب ندانست و بر اساس مصوبه شورا زمان برپایی سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران به بعد از ماه مبارک رمضان موکول شد.

سخنگوی سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران افزود: با در نظر گرفتن مختصات نمایشگاه کتاب تهران، جمعیت میلیونی بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان، حضور ناشران و مهمانان خارجی و  توجه به این اصل که هدف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برپایی این نمایشگاه در فضایی به دور از هرگونه نگرانی و کمک به توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و رونق کتابخوانی در جامعه است، برگزاری آن در ابتدای سال جدید برای دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده مناسب نیست.

وی در خصوص اعلام تاریخ دقیق زمان برپایی نمایشگاه نیز گفت: شورای سیاستگذاری در جلسات آتی در این‌باره تصمیم‌گیری خواهد کرد.

مشاور اجرایی معاونت فرهنگی در خاتمه با اشاره به همکاری و مشارکت ۱۰ها سازمان و نهاد در برپایی نمایشگاه کتاب تهران گفت: با وجود آغاز شدن فعالیت‌های اجرایی سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از هفته‌های پیش، این معاونت در اقدامات آتی خود تابع تصمیمات وزارت بهداشت و سایر دستگاه‌های تخصصی ذی‌ربط خواهد بود.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha