جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رویداد میان ادیانی « ماه تاریخ سیاه پوستان» در مسجد محلی سارینا، انتاریو

حوزه/ اعضای جامعه محلی شهر سارینا در انتاریوی کانادا، نشست مراسم «ماه تاریخ سیاه پوستان» را در مسجد محلی به صورت میان ادیانی برگزار کرده، که با حضور مسیحیان انجام شده و تاریخچه برده داری به جوانان گفته شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از theobserver، مراسم «ماه تاریخ سیاه پوستان» روز شنبه در یک  اجتماع میان ادیانی در مسجد محلی شهر سارینا، شهری است در جنوب غرب استان انتاریوی کانادا برگزار شد.

در این جشن که در مسجد انجمن مسلمانان سارینا برپا بود، جوانان محلی غرفه هایی را برای معرفی شخصیت های سیاه پوست مهم تاریخ از جمله محمدعلی ، کریم عبدالجبار ، و مالکوم X و غیربه به ویژه  درباره مبارزه با نژادپرستی و تاریخ سیاه پوستان در اسلام را ارائه دادند.

کشیش آدام کیلنر، از کلیسای اتحاد دونلوپ که در این مراسم حضور داشت، لحاف دستبافی بانام «لحاف آزادی» را در این نشست به مسلمانان تقدیم کرد.

 این لحاف آراسته به مربع های اسامی و تاریخ هایی بود که حرکت سیاه پوستان به سوی آزادی و گریز از برده داری در تاریخ آمریکا را نشان می داد. بر روی این لحاف اسامی و تاریخ هایی از طریق شبکه راه آهن زیرزمینی، یک جبهه ضدنژادپرستی که در مرکز آلبرتا فعالیت داشته نگاشته شده بودند. وی گفت از نظر تاریخی معلوم نیست که این لحاف حقیقتا به زمان برده داری مربوط باشد.

کشیش کیلنر گفت: مستند سازی تاریخی که کسی راجع به آن چیزی ننوشته دشوار است. چرا که در آن زمان سیاه پوستان تاریخ را به صورت شفاهی نقل می کردند.

دو سازمان مهاجرت محلی سارینا- لمبتون با همکاری مرکز ارتباطات محلی فرانسوی سارینا لمبتون به صورت مشترک میزبانی این نشست را به عهده داشتند. شام میان ادیانی با غذاهای سنتی آفریقایی، سخنرانی مقامات محلی مسجد، موزه ملی تاریخی در رابطه تاریخچه مهاجرت و آزادی از بردگی سیاه پوستان همراه با مترجم عربی برای جوانان مسلمان و همچنین نمایش فیلم مستند از دیگر برنامه های برگزار شده در این گردهمایی بودند.

آروبا محمود از سازمان مهاجرت محلی گفت: همه به راه مان ادامه می دهیم و امیدواریم سال آینده با تعداد بیشتری این مراسم را برگزار کنیم. و حتی اگر بودجه ای نیز دریافت نکنیم این مراسم را به یک رویداد سالانه تبدیل خواهیم کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha