پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
خانم ظهیری حوزه علمیه خواهران

حوزه/ معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه های علمیه خواهران تصریح کرد: در وضعیت کنونی پیش آمده به علت شیوع ویروس کرونا، ایجاد همبستگی ملی برای حمایت از اقشار ضعیف جامعه از جمله در امور معیشتی، یک ضرورت انکارناپذیر به شمار می رود.

معصومه ظهیری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با بیان این که بی شک با حفظ آرامش و توکل بر خدا می توانیم بر ویروس کرونا در شرایط فعلی غلبه کنیم، اظهار داشت: این یک اصل کلی است که همان گونه که جسم انسان نیاز به بهداشت و سلامت و مراقبت دارد، در شرایطی که بحران ها رخ می دهد، روح و روان آدمی نیز نیازمند مراقبت، سلامت و بهداشت است.

وی افزود: از سویی باید توجه داشت در شرایط کنونی بیش از آن که ویروس کرونا خطری برای جامعه ما به همراه داشته باشد، به دلیل فضاهای ایجاد شده خصوصاً در بستر فضای مجازی، اضطراب و استرس و فشارهای روحی و روانی مردم از این بابت، نگران کننده است و لذا باید به درستی به مدیریت این فضای پیش آمده پرداخت و مردم را دعوت به حفظ آرامش و پرهیز از تشدید نگرانی ها و دلهره ها کرد.

استاد حوزه و دانشگاه همچنین گفت: در این اوضاع و احوال، متولیان امور فرهنگی و نیز اهالی رسانه به شکل متوازن و هدفمند باید به مردم آگاهی بدهند و آنان را به لزوم رعایت مسایل بهداشتی و پرهیز از حضور در اجتماعات دعوت کنند.

وی در ادامه با تأکید بر اهمیت توجه به امور معنوی به خصوص دعا و توسل به درگاه الهی و مدد گرفتن از حضرات معصومین(ع) ابراز داشت: توکل و توسل هم جنبه فردی دارد و هم جنبه اجتماعی و نباید از هیچ کدام از آن ها غافل شد، چرا که جنبه فردی آن باعث حفظ آرامش روحی و روانی و آمادگی جسمی بهتر برای غلبه بر بیماری می شود و از جنبه اجتماعی آن می توان یک همبستگی ملی و کم سابقه برای شکست ویروس کرونا را رقم زد.

وی گفت: در روایات داریم از جمله جاهایی که دعا به استجابت بسیار نزدیک است، دعای مومنین و مومنات در حق همدیگر است و لذا ما در این شرایط سخت به هیچ وجه نباید از حال همدیگر غافل شویم.

ظهیری ادامه داد: از سویی ما نیاز به دعاهای دسته جمعی داریم مثل چله هایی که با ذکر و توسل همراه است که این امر هم آرامش فردی را به دنبال دارد و هم باعث لطف و عنایت بیشتر پروردگار به ما می شود.

وی بیان داشت: ما به عنوان شیعه و محب اهل بیت(ع) اعتقاد داریم، هر کس که به ایشان مراجعه کند، این بزرگواران به جهت جایگاه والایی که در نزد خدای متعال دارند، زمینه ساز نجات افراد از امراض جسمی و روحی می شوند و از این حیث ما باید هر چقدر که می توانیم از بلایا و فتنه های آخر الزمان به دامان اهل بیت(ع) پناه ببریم چرا که بر اساس روایات متعدد، پناه و ملجأ مردم ائمه اطهار (ع) هستند

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه های علمیه خواهران همچنین خاطرنشان کرد: در وضعیت فعلی بیش از هر زمان دیگری نیازمند عزم ملی و احساس مسئولیت همگانی هستیم،به خصوص این که در آستانه عید نوروز، امدادهای جمعی و دستگیری از نیازمندان و محرومان و رسیدگی به اوضاع و احوال افراد ضعیف جامعه یک ضرورت انکار ناپذیر است.

وی افزود: از سویی در همین شرایط پیش آمده، برخی که کسب و کارهای روزمزد آن ها تحت الشعاع قرار گرفته، لازم است افرادی که تمکن مالی بهتری دارند برای کمک به آن ها و تهیه بسته های غذایی پیش قدم شوند و هر کس از محله و قوم و خویش و دوستان خود شروع کند تا ان شاءالله شاهد تحولی مطلوب در این زمینه در ابعاد ملی باشیم و در این خصوص از رسانه ها انتظار می رود که بیش از پیش صدای ملت در این پویش ملی باشند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha