جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حسینی نیشابوری

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حسینی نیشابوری با بیان این که دین، ما را به کارهای عقلانی رهنمون می کند، گفت: مکان های مذهبی مثل قم، کربلا، مکه و دیگر امکان مقدس که درجات معنوی بیشتری دارند می توانند در بازه ای از زمان و براساس اراده و حکمت خداوند متعال و در موارد خاص، توقعات و خواسته های ما را برآورده نمایند، اما این بدان معنا نیست که اعجاز دائما و همیشه اتفاق بیفتد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی نیشابوری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اشاره به شبهه افکنی شبکه های وهابی درباره شیوع ویروس کرونا در اماکن مذهبی، اظهار داشت: هر کدام از مراکز دینی و مذهبی که متعلق به مسلمانان، مسیحیان، یهودیان یا هر کدام از ادیان آسمانی باشد مورد توجه خداوند متعال است و خداوند یک سنتی دارد و بر اساس آن اقدام می کند و آن سنت اعجاز است.

وی افزود: سنت اعجاز این طور نیست که هر وقت ما به عنوان انسان ها بخواهیم مطالبه کنیم خداوند متعال فوراً آن را استجابت کند ولی مکان های مذهبی و حرم های مطهر ائمه(ع) در شهرهایی مثل قم، جمکران، کربلا، مدینه، مکه و دیگر امکان مقدس که درجات معنوی بیشتری دارند می توانند در بازه ای از زمان و بر اساس اراده و حکمت خداوند متعال و در موارد خاص، توقعات و خواسته های ما را برآورده نمایند، اما این بدان معنا نیست که اعجاز دائما و همیشه اتفاق بیفتد.

مدیر مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) تهران ابراز داشت: در دوران های مختلف شاهد بودیم که مکان های مقدسی مثل مکه و کعبه نیز آماج ابتلائات و بلاها چه از ناحیه بشر و یا بواسطه حوادث طبیعی قرار داشته است و فقط در یک مورد آن خداوند متعال از اعجازی مثل ابابیل استفاده می کند یعنی در جایی که براساس اراده، مصلحت و حکمت خداوند متعال بوده است اما در بسیاری از موارد نیز سیل به کعبه آسیب زده، اهل مکه دچار بیماری های مختلف شدند و این طور نیست که همیشه اعجازی صورت بگیرد.

استاد حوزه علمیه تهران ادامه داد: حتی وقتی بسیاری از مردم از پیامبران الهی درخواست اعجاز داشتند، جواب پیامبران همین بود و می فرمودند این طور نیست که هر وقت شما بخواهید خداوند منفعلانه عمل کند و گوش به فرمان شما نشسته باشد و بدون حکمت و مصلحت خواسته های شما را برآورده سازد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نیشابوری با اشاره به شبهه ای که اشاره به روایتی درباره «مأمن بودن قم و دور ماندن آن از ابتلائات» مطرح می شود، عنوان داشت: درباره این روایت باید آفات و بلیّات معنوی، دینی و اعتقادی را هم در نظر گرفت.

وی با بیان این که دین ما را به کارهای عقلانی رهنمون می کند، افزود: طی سالیان اخیر که شهر قم مرکز معنویت و علم و دین بود برای همه پناهگاه بوده است و علمای بزرگواری همچون امام خمینی(ره)، علامه طباطبایی(ره) و دیگر علما طبیبان معنوی بودند و سلامت روح و روان جامعه را تضمین می کردند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نیشابوری در پایان با تأکید بر رعایت نکات پزشکی و بهداشت فردی برای جلوگیری از شیوع بیماری ویروسی در جامعه، گفت: خداوند متعال شفاء را در دارو قرار داده است و انسان باید با امداد از خداوند متعال و با کمک عقل، تجربه و تحقیق و پژوهش بتواند از گیاهان و دیگر موادی که در طبیعت است و متعلق به خالق یکتاست، داروی مورد نیاز جامعه را بسازد و همگی اینها بر اساس اراده و خواست خداوند متعال محقق می شود. ۳۱۳/۴۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha