پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن زمانی

حوزه/مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه‌های علمیه کشور ضمن همدردی با خانواده‌های فوت‌شدگان ناشی از بیماری کرونا ، گفت: تمامی آداب شرعی دفن برای فوت‌شدگان بیماری کرونا انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن زمانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور اظهار داشت: متأسفانه کشور ما درگیر این بیماری شده است و بر اساس آمار نزدیک به دو درصد از مبتلایان جان خود را از دست می‌دهند.

وی ادامه داد: در خصوص نحوه دفن فوت‌شدگان این بیماری و اجرای موازین شرعی دفن صحبت‌های مختلفی مطرح می‌شد و به همین علت حوزه‌های علمیه به این موضوع ورود کرده و جلساتی را با مسئولان استان و همچنین دانشگاه علوم پزشکی برگزار کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین زمانی بیان داشت: افرادی که کرونا دارند یا  مشکوک هستند همانند سایر مؤمنانی که از دنیا می‌روند باید آداب شرعی دفن که عبارت از  غسل، حنوط ، کفن، نماز میت و دفن می‌باشد، بر پیکر آن‌ها انجام شود.

وی ادامه داد: به دلیل این‌که پروتکل‌های بهداشتی اجازه نمی‌داد افراد بعد از فوت دست به بدن فوت‌شدگان بزنند از غسل و کفن جلوگیری می‌شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین زمانی تأکید کرد: در نهایت با جلساتی که برگزار کردیم و با رعایت اصول بهداشتی، مقرر شد به‌جای غسل میت ، تیمم بدل از غسل بر روی پیکر فوت‌شدگان انجام شود چراکه فقه اسلامی اجازه این کار را داده است.

وی افزود: علاوه بر این کفن کردن این افراد نیز با رعایت اصول بهداشتی میسر شد که این کار با حضور طلاب جهادی میسر شده است.

مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه‌های علمیه کشور تأکید کرد: این دو کار ( کفن کردن و تیمم بدل از غسل)  با حضور طلاب گروه‌های جهادی که به‌صورت افتخاری در حال خدمت‌رسانی هستند، صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: علاوه بر این مسئولان استان در تلاش هستند که امکان غسل نیز فراهم شود که البته نیازمند فضا و بهره‌مندی طلاب جهادی از لباس‌های مخصوص است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha