جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اعضای انجمن اسلامی کوکومو با سوءبرداشت های ضداسلامی می جنگند

حوزه/ درحالی که اخیرا برخوردهای اسلام هراسانه برخی نمایندگان جمهوری خواه در شهر کوکومو در ایالت ایندیانای آمریکا منجر به تنش های سیاسی شده، اعضای انجمن اسلامی این شهر سعی دارند با روشنگری، پل میان ادیانی بسازند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از kokomoperspective، اعضای محلی انجمن اسلامی کوکومو در ایالت ایندیانای آمریکا ابراز امیدواری کردند که با برگزاری نشست های اجتماعی با حضور غیرمسلمانان، درک وسیع تری از دین را به وجود آورده و با مشاجرات سیاسی اخیر که گریبانگیر جامعه شده مبارزه کنند.

در ماه های اخیر، اختلاف نظرهای سیاسی پیرامون دین اسلام، بحث و مناقشاتی را در این منطقه به وجود آورده که ناشی از اظهارات اهانت آمیز و ضداسلامی آنلاین یکی از مقامات حزب جمهوری به مسلمانان بود. این وضعیت منجر به استعفای یکی از اعضای شورای مشترک کوکومو و همچنین محکومیت جانشین وی توسط شورای روابط اسلامی آمریکایی (کایر) شد.

دکتر قاسم عضو انجمن اسلامی کوکومو، به عنوان یک پل ارتباطی بین حزب جمهوری خواه شهرستان و جمعیت اسلامی منطقه ظاهر شده است. وی امیدوار است که رویدادهای اخیر بتواند مسبب ارتباط بهتری میان مردم، جامعه اسلامی و سیاستمداران شوند.

قاسم در این باره می گوید: مردم باید آموزش ببینند و من فکر می کنم راه حل همین است و راه مبارزه با تعصب روشنگری می باشد. به جای لعنت فرستادن به تاریکی، باید شمع روشن کنیم.

وی معتقد است که حوادث اخیر نشان می دهد که هنوز سوءتفاهم های زیادی درباره اسلام وجود دارد و مطالب توهین آمیز و اسلام هراسانه نماینده مستعفی شورای حزب جمهوری خواه و جانشین وی در رسانه های اجتماعی نشانگر این موضوع هستند.

قاسم خاطرنشان کرد: واژه شریعت برای مردم ترسناک شده و مردم از آن می ترسند. باید این مسئله را روشن کنیم و نشان دهیم  که هیچ تضادی میان قانون اساسی، قرآن و شریعت وجود ندارد.

وی با بیان اینکه شریعت حول ایده عدالت می چرخد گفت:  عدالت، در چارچوب شرع، می تواند به عنوان نیاز به اصولی مانند برابری، آزادی بیان و آزادی انتخاب تعبیر شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha