جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
انجمن اسلامی راکفورد، یک مرکز جوانان راه اندازی می کند

حوزه/ مسلمانان در شهر راکفورد ایالت ایلینوی، در حال ساخت یک مرکز برای فعالیت های فرهنگی، ورزشی برای جوانان محلی هستند. این مرکز با مسجد و مدرسه اسلامی محلی در ارتباط خواهد بود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از rrstar، انجمن اسلامی راکفورد در ایالت ایلینوی آمریکا در حال ساخت یک مرکز جوانان، به منظور فعالیت نسل جوان محلی و ایجاد فضای امن ورزشی و معاشرت با دوستان و آشنایان است.

این مرکز فعالیت ، که دارای یک سالن ورزشی کامل و دو سالن کوچکتر است ، با مسجدی که در سال ۲۰۱۱ افتتاح شده و به مدرسه اسلامی اقراء در راکفورد ، که تعالیم آموزشی دینی دانش پژوهان را پوشش می دهد مرتبط خواهد بود.

 شاهد ناصر، رئیس سابق انجمن که در ۳۰ سال گذشته به نیازهای روزمره، دینی، معنوی، اجتماعی و عملی جامعه اسلامی رسیدگی کرده گفت: ساخت این مرکز فعالیت جوانان به مساحت ۱۲ هزار مترمربع به صورت آزمایشی تابستان امسال به پایان می رسد. سالن ورزشی بیشتر از آنچه پیش بینی کرده ایم به طول انجامید زیرا ما مجبور بودیم بودجه خود را تقسیم کنیم.

ناصر گفت: این انجمن عام المنفعه بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ عضو حقوق بگیر دارد، اما تعداد بیشتریاز مسلمانن محلی نیز برای نماز، آموزش و فعالیت های مذهبی به این مرکز مراجعه می کنند.

وی افزود: هر روز جمعه بیش از ۵۰۰ مرد و ۳۰۰ زن برای نماز جماعت به مسجد می آیند. تعداد این جماعت برای نمازهای جماعت در ایام ماه مبارک رمضان و در زمان حج بسیار بیشتر شده و بیش از  ۱۲۰۰ نفر کودک و بزرگسال را به اینجا می کشاند.

 به گفته ناصر تنها این منطقه از راکفورد به طور تخمینی ۳۰۰۰-۴۰۰۰ هزار ساکن مسلمان دارد.

گفتنی است در سال های اخیر حدود ۵۰ خانواده مسلمان که از جنگ و درگیری از خاورمیانه گریخته اند، از یمن، سوریه، عراف و افغانستان به راکفورد نقل مکان کرده و انجمن اسلامی به این خانواده ها کمک رسانی می کند، در یادگیری زبان انگلیسی یافتن مسکن و یافتن شغل آن ها را یاری می دهد.

  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha