پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
پیام تسلیت

حوزه/ مرحوم خسروشاهی از پیشگامان فعالیت های علمی و مطبوعاتی در حوزه علمیه قم و پایه گذار ارتباط فرهنگی با محافل فکری و علمی جهان اسلام بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، متن پیام تسلیت رئیس مجمع جهانی شیعه شناسی و دبیر شورای دین پژوهان کشور به مناسبت در گذشت استاد سید هادی خسروشاهی به این شرح است:

انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت استاد و محقق و نویسنده پرتلاش “حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین سید هادی خسروشاهی موجب تاثر و تاسف فراوان گردید.
آن مرحوم از پیشگامان فعالیت های علمی و مطبوعاتی در حوزه علمیه قم و پایه گذار ارتباط فرهنگی با محافل فکری و علمی جهان اسلام بود.
آن اندیشمند فرزانه همواره دل در گرو تحول و پیشرفت و اصلاح جامعه داشت و با تأسی از متفکران و مصلحانی همچون سیدجمال‌الدین اسدآبادی ، فعالیت‌های گسترده علمی و فرهنگی و سیاسی خود در قبل و پس از پیروزی انقلاب اسلامی را سامان داد.

و در سمت سفارت و نمایندگی جمهوری اسلامی در واتیکان و مصر خدمات ماندگاری را رقم زد و هیچگاه دایره دین پژوهی و ارتباط سازنده خود را محدود به گروه و جریان خاصی ننمود و با وسعت نظر و نگاه جامع ، آثار علمی و میراث فرهنگی گرانقدری از خویش به یادگار گذاشت .
دبیر خانه دین پژوهان کشور فقدان آن استاد عزیز را صمیمانه به خانواده محترم و خاندان بزرگ و با فضیلت خسروشاهی تسلیت گفته و علو درجات ایشان و حشر وی با اجداد طاهرینش را از خداوند متعال خواستاریم.
آیت پیمان
رئیس مجمع جهانی شیعه شناسی و دبیر شورای دین پژوهان کشور .
قم اسفند ۱۳۹۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha