چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر/دیدار مدیر کل کمیته امداد با آیت الله اعرافی

حوزه/ مددجویان می‌توانند درخواست‌های خود را برای بهره‌مندی از ۱۲ خدمت این نهاد از جمله پوشش خدمات دانشجویی، کمک هزینه دانشجویی، وام کارگشایی، وام ودیعه، وام دانشجویی، تسهیلات خرید لوازم منزل، کمک هزینه ازدواج، تعمیرات مسکن، مشاوره تحصیلی، مشاوره ازدواج، مشاوره روان شناسی و مشاوره خانواده به‌صورت غیرحضوری ثبت و پیگیری کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، اکبر میرشکار مدیر کل کمیته امداد استان قم امروز در دیدار با آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های این اداره کل و با بیان اینکه به دلیل شیوع بیماری کرونا و مشکلات معیشتی مردم، شاهد مراجعات گسترده‌ای هستیم گفت: اگر چه اما امسال با مشکلات و محدودیت‌های زیادی مواجه هستیم ولی امیدواریم مردم قم همچون سالهای گذشته در فکر تامین مایحتاج نیازمندان باشند.

وی با بیان اینکه تعدادی از مجریان خودکفایی و اشتغال در ایجاد کسب و کار خود به موفقیت‌هایی رسیده‌ اند گفت: در این ۱۱ ماه ۶۱۵ نفر از این افراد که توانسته اند درآمد مکفی داشته باشند از چرخه حمایتی این نهاد خارج شده اند.

میرشکار با بیان اینکه تعدادی از مجریان خودکفایی و اشتغال در ایجاد کسب و کار خود به موفقیت‌هایی رسیده‌ اند گفت: در این ۱۱ ماه ۶۱۵ نفر از این افراد که توانسته اند درآمد مکفی داشته باشند از چرخه حمایتی این نهاد خارج شده اند.

مدیر کل کمیته امداد قم در ادامه با اشاره به اهمیت ارتباط خانواده های مددجویان با روحانیت گفت: امسال با همکاری حوزه های علمیه طرحی را اجرا کردیم که در آن حدود صدخانواده آسیب پذیر  با یک روحانی متصل کنیم به این صورت که خانواده هایی که سرپرست مرد دارند با یک روحانی آقا و خانواده های دارای سرپرست خانم با یک طلبه خواهر؛ چرا که ما معتقدیم همانگونه که خانواده ها پزشک خانواده برای جسم خود دارن باید یک روحانی نیز به عنوان پرشک روح و دین نیز داشته باشند.

وی گفت: خانواده های تحت پوشش زیادی را رصد کردیم و تعدادی که استحقاق کمک از این نهاد را نداشتند از چرخه کمک رسانی حذف کردیم.

میر شکار با اشاره به لزوم آموزش مددکاران گفت: برای مددکاران این اداره آموزش های خاصی دیده شد تا شکایت مددجویان به نزدیک به صفر برسد و خوشبختانه نیز این اتفاق افتاده است.

وی در پایان با اشاره به لزوم دوری کاری و عدم مراجعه مددجو   گفت: مددجویان می‌توانند درخواست‌های خود را برای بهره‌مندی از ۱۲ خدمت این نهاد ازجمله پوشش خدمات دانشجویی، کمک هزینه دانشجویی، وام کارگشایی، وام ودیعه، وام دانشجویی، تسهیلات خرید لوازم منزل، کمک هزینه ازدواج، تعمیرات مسکن، مشاوره تحصیلی، مشاوره ازدواج، مشاوره روان شناسی و مشاوره خانواده به‌صورت غیرحضوری ثبت و پیگیری کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha